اولویت اعتراض به رتبه بندی با بازنشستگان/ ۷۰درصد معلمان از رتبه بندی راضی هستند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امتیاز سنوات فرهنگیان ۶۰ درصد است و اولویت اعتراض به رتبه بندی با بازنشستگان است.

رضا مرادصحرایی، سرپرست وزارت  آموزش و پرورش گفت: طبق بررسی‌های ما حقوق معلمان در چهار ماه اخیر باید پرداخته می شد اما هنوز برای برخی از معلمان پرداخت نشده که ما بررسی می‌کنیم و پاسخ خواهیم داد.

مرادصحرایی گفت: دعوا و مشکلات اداری ما به معلمان ربطی ندارد و باید حقوق معلمان در زمان معین داده شود.

وی افزود: در آزمون استخدامی که برگزار شد ۴۰ درصد فرآیند قبولی در استخدام مربوط به نتیجه آزمون و ۶۰درصد آن مربوط به  مصاحبه است.

سرپرست وزارت  آموزش و پرورش در پاسخ به تماس یکی از هموطنان اصفهانی دستور تکمیل یک مدرسه شش کلاسه را با کمک خیرین مدرسه ساز تا مهر امسال داد. طبق گفته‌ها، ۹۰ درصد این مدرسه خیرساز ساخته شده است.

مرادصحرایی در پاسخ به صحبت یکی از هموطنان سرایدار خراسان جنوبی که مبتلا به بیماری ام اس است افزود: من و همکارانم به دنبال راهی هستیم تا برای همکارانی که در رتبه بندی قرار نمی گیرند وضعیت حقوقی بهتری ارائه دهیم و در تلاش هستیم تا حقوق سرایدارن افزایش یابد.

او ادامه داد: ما یک نخبه ۸ساله داریم که نویسنده بسیاری از کتاب‌ها است، اما چون زیر سن قانونی است باید از او حمایت شود.

مرادصحرایی افزود: اعتراض رتبه بندی معلمان در حال بررسی است و باید پس از رسیدگی به رتبه بندی آئین نامه رتبه بندی اصلاح شود.۷۰درصد معلمان از رتبه بندی راضی هستند.

به گفته صحرایی، امتیاز سنوات ۶۰درصد است و اولویت اعتراض به رتبه بندی با بازنشستگان است. برخی از بازنشستگان می‌توانند همچنان معلم باشند.

او گفت: برای ۲ دسته از کارکنان فناوری و کارکنان حقوقی که در رتبه بندی قرار نگرفتند کارگروه ویژه تشکیل می دهیم همچنین در تلاشیم تا با راه حل‌هایی حقوق این افراد  را افزایش دهیم.

سرپرست آموزش و پرورش  در پاسخ به تماس یکی دیگر از هموطنان پيرامون عدم مشموليت نيروهاى ادارى در رتبه‌بندى ادامه داد: تقاصاى درخواست تغيير رشته همكاران ادارى به آموزشى نيز در طول تابستان رسيدگی می‌شوند و  این دسته از همکاران از مهر امسال به مدرسه رفته و  می توانند به فعالیت معلمی  بپردازند.

وی در پاسخ به دغدغه بهداشت و بیمه برای مدیر یکی از مدارس شاهد استان البرز گفت: پس از ۱۰ سال بیمه فرهنگیان مجددا احیا شده است. ما پیگیری می کنیم تا مشکلات بیمه دانا رفع شود

او  گفت: برای هیچ بازنشسته ای  معوقات فرهنگی در سال ۱۴۰۰پرداخت نشده اما سود سهام صندوق بازنشستگان برای همه بازنشستگان پرداخت شده است.

صحرایی بیان کرد: ۲هزار و ۷۰ نفر خرید خدمات که در شش ماه گذشته حقوق دریافت نکردند در عید فطر حقوق خود را دریافت کردند.

وی افزود: گزینش افراد بسیار مهم است زیرا ما نمی توانیم فرزندان مردم را به معلمان گزینش نشده  بسپاریم.

ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش

به گفته یکی از فرهنگیان کمبود فضای آموزشی و مدرسه در شهرستان چغادک دیده می‌شود؛ این شهرستان حدود ۲۳هزار دانش آموز  دارد که از این تعداد ۴۷۰ دانش آموز اتباع هستند که در این راستا   صحرایی افزود: برای رفع این مشکل نیازمند زمان هستیم با این حال پیگیری می کنیم.

صحرایی گفت:  فردا به مناسبت روز معلم هدیه  ویژه ای از طرف  رئیس جمهور  به معلمان داده می‌شود.در آینده نزدیک آزمون جذب دبیر برای دبیرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که امسال بودجه پرورشی را نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داده‌ایم؛ گفت: موضوع ورزش مدارس هم چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی رشد قابل قبولی داشته است همچنین مدارس شبانه روزی را از نظر تعداد و عدالت آموزشی به بخشیدیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ما آزمون استخدامی را برای فرهنگیان برگزار کردیم که  در آن ۵۲۰ هزار نفر شرکت کردند.

وی با بیان این که فرهنگیان مطالباتی را از ما دارند؛ گفت: اگر قرار است نتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم بهتر است من وزیر آموزش و پرورش نشوم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار