عضو شورای شهر شیراز از برگزاری دومین همایش توسعه سرمایه گذاری با رویکرد بین المللی در روز سوم خرداد ماه به میزبانی این کلانشهر خبر داد.

علیرضا اسکندری در صد و سیزدهمین صحن علنی شورای شهر شیراز  با بیان اینکه سرمایه گذاری بعنوان مهمترین و اصلی‌ترین راهبرد برای تحقق درآمد‌های پایدار شهری است، گفت: این مهم بعد از رکود در دوره‌های گذشته با اولویت ویژه‌ای در شورای ششم دنبال می‌شود تا ضمن تحقق درآمد‌های پایدار مشارکت شهروندان را در ساختن شهر داشته باشیم. 

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اجرایی شدن سرمایه گذاری در شهرداری قطعا با شعار و نسخه‌های روی کاغذ محقق نمی‌شود و نیازمند اراده جدی برای برداشتن گام‌های اساسی است.

او با اشاره به گام‌هایی در دور جدید برای تحقق تامین درامد‌های پایدار از محل سرمایه گذاری برداشته است، یادآور شد: بزودی شاهد برگزاری دومین همایش توسعه سرمایه گذاری در شهر شیراز با رویکرد بین المللی در سوم خرداد ماه به میزبانی شهرداری شیراز خواهیم بود.

اسکندری گفت: اکنون این پرسش مطرح است که موضوع سرمایه گذاری تاکنون در شهرداری شیراز به چه میزان توانست راهگشا برای تامین منابع مالی پایدار باشد که قبل از پاسخ به این پرسش این نکته را یاداوری می‌کنم که در مقدمه بودجه شهرداری شیراز، تکالیف سرمایه گذاری معادل بودجه سالیانه در نظر گرفته می‌شود چرا که به ظرفیت بالقوه سرمایه گذاری در شهر شیراز ایمان داریم.

تکلیف ۲۰هزار میلیاردی سرمایه گذاری در بودجه سال جاری

عضو شورای شهر شیراز گفت: با آغاز به کار شورای ششم با اولویت قرار دادن این موضوع، تکلیف سرمایه گذاری بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که اکنون براساس آمار و ارقام و آغاز پروژه‌ها سرمایه گذاری می‌توانیم اعلام کنیم که برای اولین بار در تاریخ شهرداری شیراز این تکلیف بودجه محقق شده است.

اسکندری گفت: تحقق این تکلیف بودجه‌ای ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاران در شهر شیراز است تا بتوانیم اعلام کنیم مدیریت شهری و شورا فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است تا در آستانه همایش توسعه سرمایه گذاری در سوم خردادماه امیدوارم‌تر گام‌ها را برداریم.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در بحث بودجه درآمدی سالیانه نیازمند ایجاد کارگروه‌های مختلف با مدیریت مستقیم شهردار به منظور استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی و کاهش وابستگی به منابع غیرپایدار است، گفت: براساس بودجه شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۲ ادامه این مسیر با تکلیف ۲۰هزار میلیاردی سرمایه گذاری در بودجه سال جاری مشخص شده است و شهرداری باید ظرف ۶ ماهه اول امسال مقدمات شروع پروژه‌های سرمایه گذاری که پیشتر به تفکیک مناطق و سازمان‌ها بر اساس ظرفیت سنجی مصوب گردیده اند، بپردازد و شورای شهر حسب وظیفه نظارتی خود این موضوع را دنبال می‌کند.

اسکندری گفت: بر این موضوع تاکید دارم تا شهرداری پروژه‌های سرمایه گذاری سال گذشته نظیر پارک آبی را تا مرحله بهره برداری و تقدیم به شهروندان مطابق برنامه زمان بندی مصوب پیگیری کند. 

او به پروژه گذر غذا در خیابان مشکین فام اشاره و گفت: این پروژه در سال گذشته منجر عقد قرارداد با طرف سرمایه گذار شد که در حال حاضر اجرای سازه‌های موقت آن در حال انجام و به زودی تقدیم شهروندان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار