سنجش سلامت بیش از ۱۵ هزار نوآموز کردستانی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۱۵ هزار و ۱۸۹ نفر با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ارزیابی شدند.

طالب محمدی اظهار داشت: نوآموزان کردستانی تا ۱۰ خردادماه جاری فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ارزیابی شوند.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه تا کنون ۱۵ هزار و ۱۸۹ نفر با نوبت گیری و مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ارزیابی شدند، خاطرنشان کرد: ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی در مهر ۱۴۰۲ منوط به سنجش آنان و ثبت در سامانه مربوطه می‌باشد.

او گفت: ۲۱ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی و مدارس با نیاز‌های ویژه در ۱۳ شهرستان و منطقه استان برای اجرای این برنامه اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: بر اساس اعلام معاونت آموزش ابتدایی استان ۲۲ هزار و ۶۶۴ نوآموز پیش دبستانی استان باید در برنامه ملی سنجش شرکت کنند.

محمدی با اشاره به سه مرحله اجرای سنجش در استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: سنجش مرحله اول طبق روال دوره‌های گذشته از تیرماه ۱۴۰۱ شروع و در شهریورماه پایان یافت و سنجش مرحله دوم نیز از مهرماه شروع و تا آذرماه برای نوآموزان ورودی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ادامه داشت.

او با اشاره به سنجش با رویکرد جدید به عنوان مرحله سوم اجرای برنامه سنجش افزود: استفاده از مراکز مشکلات ویژه یادگیری به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیرو‌های توانمند مراکز اس ال دی، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها واجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد می‌باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه نظارت جدی و مستمر بر کار پایگاه‌های سنجش و هدایت بهینه آنان، توجیه کامل مدیران مراکز پیش دبستانی واطلاع رسانی همه جانبه به اولیای نوآموزان پیش دبستانی و راهنمایی آنان را مهم برشمرد.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: اولیاء می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir/ نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام نمایند.

محمدی در پایان گفت: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال، تعرفه عشایر و افاغنه رایگان و تعرفه دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی واتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

برچسب ها: سنجش سلامت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار