مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی از رتبه بندی بیش از ۱۳ هزار معلم در استان خبر داد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ۱۴ هزار و ۴۱۰ فرهنگی در استان ۱۳ هزار و ۳۲۲ نفر مشمول رتبه بندی شده اند و برای هزار و ۸۶ نفر دیگر هنوز ابهاماتی وجود دارد.

او افزود: معلمان تا ۱۱ اردیبهشت فرصت دارند مدارک و یا اعتراض خود را نسبت به رتبه بندی صورت گرفته ثبت کنند و تا پایان خرداد درخواست‌ها بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

موسوی نژاد ادامه داد: هزار و ۸۹۰ معلم در مهر امسال بازنشسته می‌شوند و تنها ۸۰۰ نیروی جدید تأمین خواهد شد که این کمبود نیرو مختص خراسان جنوبی نیست و در کل کشور کمبود نیروی معلم وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون دغدغه آموزش و پرورش استان در دو حیطه نیروی انسانی و دانش آموزان است که آسیب پذیری و ارتقای دانش آموزان تحت تأثیر نیروی انسانی است.

او با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ برنامه برای هفته معلم در سطح استان در نظر گرفته شده است عنوان کرد‌: ۱۶ نفر از فرهنگیان استان امروز برای دیدار با مقام معظم رهبری در روز معلم اعزام شدند که از این تعداد ۴ نفر از معلمان نمونه استان هستند.


بیشتر بخوانید


موسوی نژاد گفت: تجلیل و تکریم از پیشکسوتان فرهنگی استان، گردهمایی بزرگ معلمان در شهرستان ها با حضور مسئولین استانی و گرامی داشت یاد و خاطره معلمانی که آسمانی شدند از جمله برنامه های شاخص در هفته معلم است.

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی گفت: ساعت شروع به کار فعالیت آموزشی و تربیتی در مدارس استان ۷ صبح اعلام شده است.

او عنوان کرد: امسال نمره نهایی برای دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور بسیار اهمیت دارد و اگر دانش آموزی نتواند در آزمون نهایی شرکت کند نمی‌تواند از امتیاز نمره نهایی در کنکور استفاده کند.

 موسوی نژاد تصریح کرد: هم اکنون نرخ با سوادی در استان ۹۸ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.