مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از انتقال اسناد مالکیت اراضی ملی جلفا و خداآفرین به منطقه آزاد ارس خبر داد.

آقای داوودی اظهار کرد: با توجه به مواد ۵، ۶ و ۷ آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد صنعتی و تجاری کلیه اراضی ملی و دولتی واقع در منطقه آزاد ارس در اختیار مدیریت سازمان منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس قرار می‌گیرد. 

وی افزود: با وجود گذشت سال‌ها از تاسیس سازمان منطقه آزاد ارس تاکنون این اراضی تعیین تکلیف نشده و به منطقه آزاد انتقال نیافته بودند و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با پیگیری‌های قانونی و احصای اراضی ملی واقع در منطقه آزاد ارس تفویض اختیار لازم به مدیریت منطقه آزاد ارس در خصوص مدیریت اراضی ملی واقع در این منطقه را انجام داد. 

آقای داوودی گفت: اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده‌های شهرستان جلفا و شهرستان خداآفرین به منطقه آزاد ارس انتقال یافت. 

وی توضیح داد: عرصه‌های جنگلی طبیعی، جنگل‌های دست کاشت، بیشه‌های طبیعی اراضی جنگلی و ایستگاه‌های تولید بذر و نهالستان‌های واقع در محدوده منطقه آزاد ارس از سند انتقالی مستثنی هستند و همچنان در مالکیت و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی می‌مانند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان. شرقی گفت: در شهرستان جلفا اسناد اراضی ملی و دولتی واقع در منطقه آزاد ارس در ۱۷ پلاک و مجموعاً در مساحت ۱۰ هزار هکتار به منطقه آزاد ارس انتقال یافت و در ۷ پلاک باقی مانده نیز اقدامات لازم جهت تغییر نمایندگی اراضی ملی و دولتی در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.