معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی و خشک شدن پوشش گیاهی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا با انجام تمهیدات پیشگیرانه از آتش سوزی در مزارع جلوگیری کنند.

حجت خدرویسی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در جلسه کمیته برداشت با محوریت مدیریت بحران و مقابله با آتش سوزی در محل فرمانداری قصرشیرین، گفت : پیش بینی می‌شود امسال از سطح هفت هزار و ۳۶۵ هکتار اراضی آبی و ۲ هزار و ۴۱۰هکتار دیم در مجموع بیش از ۱۵ هزار تُن محصول گندم برداشت شود.

وی اظهار کرد: پوشش گیاهی منطقه با توجه به فرارسیدن فصل گرما تهدیدی برای ایجاد حریق و آتش سوزی در مزارع است از این رو تامین خودرو‌های اطفای حریق، جلوگیری از ایجاد حریق در نوار مرز، فرهنگ سازی برای به کارگیری نیرو‌ها در مقابله با حریق و همچنین تشکیل گروه‌های مهار حریق برای آموزش روستاییان و استفاده از آن‌ها در اطفای حریق و وقوع آتش سوزی‌های احتمالی از اقدام‌هایی است که باید انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: سه کمیسیون خرید که اعضای آن شامل نمایندگان جهاد کشاورزی و غله و اعضای کمیسیون خرید، کار خرید گندم مازاد کشاورزان انجام را می‌دهند.

وی بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در رابطه با توجیه کشاورزان در خودداری از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده محصولات در مزارع و اراضی کشاورزی تاکید کرد.

خدرویسی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد، شوراها، دهیاران و پایگاه‌های مقاومت بسیج، تیغه زنی حاشیه جاده‌های اصلی و فرعی نیز از مواردی است که باید مورد توجه باشد و بر اساس قانون همه دستگاه‌ها موظف به مشارکت در مهار و کنترل آتش سوزی در مراتع هستند.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم برای تامین سوخت ادوات کشاورزی و فعالیت کمباین داران جهت برداشت محصول گندم در این شهرستان انجام شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.