استاندار کرمانشاه با تاکید بر جایگاه ارزشمند شوراها، گفت : اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا با توجه به اشرافی که بر محدوده‌های انتخاباتی خود دارند، به جای صرفا بیان مشکلات، به ارائه راهکار‌های عملیاتی برای رفع این مشکلات بپردازند.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه امروز (۱۳ اردیبهشت) در نشستی صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های استان، با اشاره به جایگاه ارزشمند شورا‌های اسلامی شهر و روستا در جمهوری اسلامی گفت : شورا‌ها بهترین نماد جمهوریت نظام بوده و به معنای حقیقی یکی از ارکان جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی در کشور هستند.

وی افزود: همانگونه که درقانون کشور جایگاه نمایندگان مجلس تعریف شده، جایگاه نمایندگان مردم در شورا‌های اسلامی شهر و روستا هم تعیین شده و باید از ظرفیت شورا‌ها در اداره بهتر امور در شهر‌ها و روستا‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شورا‌ها گفت: برای این کار ابتدا باید شان و جایگاه این مجموعه شناخته شود و برای این کار در وهله اول خود شورا‌ها باید به قانون مشرف بوده وشرح وظایف و جایگاه و حدود اختیارات خود را بشناسند.

استاندار کرمانشاه باتاکید بر دغدغه‌مند بودن شورا‌ها گفت: زمانی که اعضای شورا با رای مردم انتخاب می‌شوند نماینده مردم هستند و باید دغدغه‌های مردم را دنبال کرده و به جای اعمال سلیقه‌های شخصی، باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

صحرایی با بیان اینکه یکی از اهداف ایجاد شوراها، چابک سازی و سبک سازی دولت و تسهیل انجام امور مردم است، گفت: در همین راستا شورا‌ها باید تسهیل گر امور باشند و وظایفی را از روی دوش دولت‌ها بردارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.