بررسی مشکلات موجود در واگذاری زمین به ایثارگران قزوینی

طی دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، مشکلات موجود در واگذاری زمین به ایثارگران بررسی شد.

سمیه اسمعیلی مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و اسلام رجبعلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان دیدار کردند.

در این دیدار، مسئولان در خصوص اجرایی شدن ماده ۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و همچنین تفاهم‌نامه تامین زمین برای ساخت مسکن خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست اسمعیلی به تفاهم‌نامه رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران با استاندار قزوین اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه باید زمین به یک هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران واجد شرایط در استان قزوین واگذار گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: براساس این تفاهم‌نامه، باید زمین به ۳۰۰ ایثارگر در سال ۹۹، ۷۰۰ ایثارگر تا پایان دولت دوازدهم و ۵۰۰ ایثارگر تا پایان سال ۱۴۰۰ واگذار می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون از این آمار، به یکصد و ۳۲ ایثارگر زمین داده شده که این مهم بیانگر عدم انجام تعهدات تفاهم‌نامه یاد شده است.

اسمعیلی گفت: باید مسئولان اداره کل راه و شهرسازی قزوین طبق تفاهم‌نامه، واگذاری زمین به ایثارگران را با برطرف کردن مشکلات انجام دهند تا رضایت واقعی این قشر معظم جامعه حاصل شود.

این مقام مسئول افزود: در تامین زمین ایثارگران باید مسئولان راه و شهرسازی اقدامات لازم را سریع‌تر پیگیری و اجرا کنند تا این عزیزان صاحب خانه شوند و دغدغه مسکن آن‌ها برطرف گردد.

در ادامه این دیدار، هاشمی بر تسریع اجرای تفاهم‌نامه تامین زمین برای ساخت مسکن خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تاکید کرد.

وی گفت: باید جلسه‌ای پیرامون واگذاری زمین به ایثارگران در استانداری قزوین برگزار شود تا تصمیم‌های لازم با حضور مسئولان استانی اتخاذ گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: بعد از اتخاذ تصمیم‌ها، زمین به ایثارگران واجدشرایط طبق اولویت‌بندی آماده‌سازی و به آن‌ها واگذار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۴:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
پدرم هفده سال پیش بهش زمین ثبت شده دادن ولی تازه ما متوجه شدیم که چ خبره تا الان ما مستجر یم پدرمونو دراوردن بابام ۹۱ درصد ریز درصدشه ۶۵ درصد جانباز مملکت باید این وضعش باشه ب بنیاد میریم محل نمیدن پس چ خاک بریزیم