معاون وزیر بهداشت گفت: برگزاری اجلاس‌های منطقه‌ای فرصتی برای شناخت توانمندی‌های نظام سلامت و همکاری‌های مشترک در این زمینه است.

بهروز رحیمی در دیدار مقامات کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان در حاشیه اجلاس گروه ۵ گفت: تامین منابع انسانی و مالی و همچنین رشد و ارتقای کارکنان نظام سلامت کشورها، اهمیت ویژه‌ای دارد که در این سال‌ها کمتر مورد توجه واقع شده است.

وی افزود: حدود ۶۰۰ هزار نفر در نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایران و همچنین ۸ تا ۱۰میلیون مهاجر، در ۴۰ هزار واحد بهداشتی و درمانی از خانه بهداشت تا ابر بیمارستان و در قالب ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، فعالیت دارند.

او ادامه داد: باتوجه به ادغام آموزش در خدمات بهداشتی و درمانی، حدود ۳۰۰ هزار دانشجو نیز در این دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت ۱۵۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور، یادآور شد: ۵۱ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است و اکثر تجهیزات مراکز درمانی توسط شرکت‌های داخلی، تامین می‌شود و ایران تجارب بزرگ و ارزنده‌ای در حوزه بیمارستان سازی دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: همکاری در حوزه بیمارستان سازی، انتقال دانش و مهارت کشور‌ها و نقل و انتقالات منظم و هدفمند نیروی کار در حوزه سلامت، از جمله موضوعاتی است که می‌تواند زمینه‌های همکاری مشترک بین کشور‌های عضو گروه۵ باشد.

وی گفت: کشور‌های عضو گروه۵ می‌توانند در زمینه بازار‌های مشترک تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی و نیز توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه مدیران ارشد نظام سلامت، تعامل بیشتری با همدیگر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار