۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل استخر‌های کشاورزی قزوین تخصیص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل استخر‌های کشاورزی معیشتی استان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تخصیص یافت.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تکمیل استخر‌های کشاورزی در استان قزوین در جریان سفر رئیس جمهور مصوب شد که ظرف سه سال تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه باید تامین شود و تامین ۱۸۸ میلیارد تومان آن نیز برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و همچنین ۴۲ میلیارد تومان نیز باید از سوی اعتبارات استانی تامین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری پیگیر تخصیص اعتبارات بیشتری برای تکمیل استخر‌های نیمه تمام هستیم چرا که این پروژه‌ها ظرفیت‌های کشاورزی استان را افزایش داده و ضمن کمک به معیشت کشاورزان و اشتغالزایی برای جوانان و در تامین امنیت غذایی جامعه موثر هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: استخر‌های ذخیره آب کشاورزی موجب پایداری فعالیت‌های کشاورزی در مناطق روستایی می‌شود.

عطایی اظهار کرد: تکمیل سد‌های کشاورزی پرسبانچ، چنگوره و شاکین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور از دیگر پروژه‌های مهم در حوزه تامین آب برای اراضی کشاورزی به شمار می‌رود که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی با ۸۰ هزار بهره بردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار