۱۵میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت شهرک گلخانه‌ای نودهک تخصیص یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های فاز اول شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان از محل مصوبات سفر رییس جمهور تخصیص یافت.

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پروژه تکمیل زیرساخت‌های فاز نخست شهرک گلخانه‌ای نودهک در شهرستان تاکستان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا قرار دارد.

این مسوول با بیان اینکه به زودی واحد‌های گلخانه‌ای نودهک به گاز نیز دسترسی پیدا می‌کنند، اظهار کرد: فاز اول شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان در ۷۵ هکتار اجرا و عملیاتی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان تملک اراضی ملی برای الحاق به فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان نیز در دست اجراست.

وی با بیان فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک در ۵۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است، افزود: با واگذاری اراضی این فاز به سرمایه گذاران، شهرک نودهک به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای کشور تبدیل خواهد شد.

عطایی با اشاره به ساخت و ساز ۳۰ واحد گلخانه‌ای در شهرک نودهک، یادآور شد: امسال چهار واحد گلخانه‌ای در این شهرک نسبت به تولید آزمایشی اقدام و آماده بهره برداری شدند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ببش از ۸۰ هزار بهره بردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمهدی موسوی
۰۳:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
به نام خداوند
شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان در استان قزوین، هنوز تامین آب بصورت کامل نشده و واحدها دسترسی پایدار به آب ندارند! استخر مجموعه معیوب بوده و نشتی قابل توجه ای دارد، شبکه آب داخل شهرک بطور کلی توانایی تامین آب را ندارد. شبکه برق و روشنایی معابر ناقص بوده و از نظر گاز رسانی به شهرک نیز هنوز تکمیل نشده است! اینها زیرساخت های اساسی مورد نیاز یک شهرک گلخانه ای می باشد. تمام این مسائل جدای از سایر موارد زیرساختی شهرک می باشد. بطور کلی آماده سازی اراضی شهرک طی سالهای گذشته بصورت کامل محقق نگردیده است، و امید وارم به مدیریت جدید شعبه استان قزوین شاهد تحولات اساسی باشیم.

واقعیت این است که شرکت شهرکهای کشاورزی ایران،وابسته به وزارت جهاد کشاورزی؛ که در تهران منطقه ۳ میدان توانیر کوچه گیتا، مستقر می باشد؛ حدود ۳۰۰ شهرک را در سراسر کشور در راستای سیاستهای کلی این وزارتخانه در دست احداث دارد، لکن موفق نمی تواند عمل کند و بسیاری از سرمایه گذاران را با چالش و معضلات اتلاف سرمایه و منابع مواجه نموده .