معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ایمن سازی پل خوشمرام واقع در تقاطع رودخانه فرحزاد در آینده نزدیک خبر داد.

اسماعیل سلیمی با بیان اینکه پل خوشمرام یکی از پل‌های قدیمی ساخته شده روی رودخانه فرحزاد است که دسترسی بین منطقه ۲ و ۵ را در این محدوده فراهم می‌کند، گفت: بارش‌های شدید و سیلاب در رودخانه فرحزاد همواره تهدید جدی برای این پل بوده تا آنجا که بارش‌های فروردین ۱۳۹۸ این پل را تا آستانه تخریب پیش برد.

وی گفت: آسیب جدی دیواره‌های بالادست و پایین‌دست و آبشستگی‌های زیر دیواره‌های پل، احتمال تخریب این پل را در بارش‌های آینده بیش از پیش افزایش داده است.

سلیمی افزود: به همین منظور با پیگیری مدیر اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۵ و عوامل شهرداری منطقه ۲، پس از بازدید و برگزاری نشست‌های مشترک در خصوص ایمن سازی این پل و دیواره‌های آن تصمیم گیری لازم بعمل آمد. 

وی افزود: بر همین اساس اجرای طرح جدید پل خوشمرام و بهسازی جداره‌های بالادست و پائین دست آن با در نظر گرفتن طرح احیا و ساماندهی رودخانه در دستور کار قرار گرفته است.
معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: البته باید تا زمان اجرایی شدن طرح مذکور؛ ایمن سازی، ترمیم و مرمت دیواره و لایروبی مستمر در محدوده این پل انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار