کارشناس بازار سرمايه گفت: به سهامداران توصیه می‌کنم در این روز‌ها کمتر به سمت سهم‌های پر ریسک بروند و   از تجربه ۲ روز گذشته درس گیرند.

آقای نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحلیل روند معاملات بهار ۱۴۰۲ بازار سرمایه گفت: در بهار امسال،   شاهد شتاب گرفتن مثبت روند حرکتی بازار سرمایه بودیم و در روز‌های اخیر،   قدرت حرکت رو به بالای شاخص بورس، شتاب پیدا کرد.

او گفت: با توجه به اینکه چاشنی هیجان وارد معاملات بازار سرمایه شده بود انتظار می‌رفت رفتار‌های هیجانی در بازار بیشتر و در صورت اصلاح، شاهد اصلاح تند و تیز و همراه با هیجان باشیم.
دلیل اصلاح تند و تیز چه بود؟
میرزایی در ارتباط با چرایی ریزش شاخص بورس در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ گفت: با توجه به نزدیک شدن شاخص کل بورس به محدوده مقاومتی خود و اُفت قیمت دلار بازار آزاد در روز‌های اخیر (که از نظر ذهنی روی سهامداران تاثیر گذار است)  شاهد اصلاح تند و تیزی در بازار سرمایه بودیم به شکلی که شاخص در ۲ روز اخیر  در حدود ۲۰۰ هزار واحد ریزش داشته است. این ریزش در ادامه  روند حرکتی بازار سرمایه در مسیر صعودی خود در روز‌ها و هفته‌های گذشته بوده است و همراه با هیجان‌های شدید بوده است.
کف سازی در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد
او در خصوص پیش بینی روند بازار سرمایه در روز‌های آینده، به تعدیل روند‌های هیجانی در آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به آن که ارزش معاملات در بازار سرمایه رشد خوبی داشته و روند معاملات روان است به نظر می‌رسد بازار در روز‌های آینده به تعادل و کف سازی معتبری از نظر تکنیکالی و بنیادی برسد و این کف سازی در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد  و دو میلیون ۳۰۰ هزار واحد باشد.
توصیه برای روز‌های آینده چیست؟
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: به سهامداران توصیه می‌کنم در این روز‌ها کمتر به سمت سهم‌های پر ریسک بروند،   از تجربه ۲ روز گذشته درس بگیرند تا بتوانند در ادامه مسیر صعودی بازار که دور از انتظار نیست ضمن رسیدن به بازدهی مطلوب و مدیریت ریسک، پرتفوی شان نقد شونده باشد.

میرزایی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه به صورت روند درآمده است و به طور میانگین در هفته‌های اخیر شاهد ورود هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار سرمایه هستیم و می‌توانیم به این جمع بندی برسیم که پول‌های بزرگ در حال حرکت به سمت بازار سرمایه هستند و  از ارزش معاملات و تابلوی بورس می‌توان به درک این موضوع رسید.

به گفته او،  بعد از یک کف سازی شاخص، مجدد می‌توان  در مسیر با ثبات صعودی قرار بگیریم و این ریزش‌ها کمک می‌کند بازار  سرمایه، یک بازار پر گردش و شادابی باشد همچنین علی رغم اینکه اُفت و خیزی که دارد می‌تواند یک مسیر با ثبات در میان و بلند مدت طی کند و از اتفاقات مشابه سال ۹۹ جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
این بورس نیست قمار خونه است-کی میگه پولش حلاله؟!
یه سری شرکت کله گنده میان بازار رو آشفته میکنن و ملت یهو سرآسیمه میشن و شروع میکنن به فروش سهامشون به قیمت مفت-شرکتها چند روزی نظاره گر این آب گل آلود هستند-همچین که قیمت ها به کف رسید شروع میکنن از این آب گل آلود ماهی گرفتن-وقتی خوب نقدینگیشون رو صرف خرید سهام مفت ملت بیچاره کردند اون وقت بازار رونق میگیره و بورس سبز میشه و آقایون شروع به فروش سهام میکنند و دوباره روز از نو و روزی از نو-دوباره ملت میرن تو صف خرید این سهام به قیمت بالا و بعد دوباره یه آشوب تو بازار و همینجور چرخه به نفع شرکتهای بزرگ میچرخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بورس دقیقان عین قمار بازی است .آقا ما حریف غمار بازهای حرفه ای نمیشیم سرمایه ملت توسط مالیات کارگزاری حقوقی چاپیده میشه .
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بورس یعنی ضرر اندر ضرر....بورس اگه خوب بود دولت به مردم نمیداد....الکی خودتونو اذیت نکنید سرمایه هاتون رو ببرید بازار دیگه ای مثل طلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
از نظرهایی که تایید و نظراتی که رد میشه کاملا مشخصه ادمین اینجا هم توی بورس نقره داغ شده :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازار گردانهای کفتار باید حذف شوند.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۳:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بورس رو‌ ولش کنین، طلا بهتره تا ارزش پولتون حفط بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم نمی‌فهمند باید تو ایران آشفته چکار کنند هر روزم ارزش داشته هاشون کمتر میشه .برا حفظ دارایی هاشون هر بازاری خراب بشه میرم سراغ یک بازار دیگه همه بازارها خراب میشه اینجوری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بورس امروز ساختمان پوسیده و قدیمی در حال ریزش است. سرمایه گذاری در بورس یعنی بیچارگی ، بورس در ایران با حقه بازی نیم بند رو پا بود . دیگه تمام شد . فریب و دغلکاری سیاستمداران فایده ای ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
کجایند کسانی که میخواستن بورس رو یک ماهه درست کنند؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهتربن مکان بورس هست نه قوت لایموت. مردم احتکار کنی مثل ملک. ماشین .خوراکی که حرام است اما سود تو بورس حلال است چون در مسیر تولید و اشتغال حرکت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوست عزیز همین بورس کل سرمایه همه رو به باد داد بعد از چند سال اصل پولم رو هم نتونستم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرصت خرید تا اگر قبلا بورس داشته ایم و قیمت اش ریزش کرده حالا به قیمت بهتری برسد اگر بورس هم نداریم .بهتر است که بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرصت فروش
Iran (Islamic Republic of)
امین اقتصاددان
۰۹:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سرمایه ها از تمام بازار ها داره میره سمت طلا البته همه دنیا اینه کشورهای تورم مردمشون باید طلا بخرن در ایران بورس جواب نمیده خودرو هم زیاد تولید شد واسه پنج سال با این رشد جمعیت حجم انبوه خودرو موجود است
آخرین اخبار