آغاز اعزام کاروان های حج تمتع در کمتر از یک ماه آینده

دستگردی مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: کاروان های حج تمتع از ۱۳ خرداد ماه از فرودگاه بیرجند به مکه اعزام می شوند.

دستگردی مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا وسیمای استان گفت: امسال ۲ هزار و ۲۰ زائر برای اعزام به حج تمتع ثبت نام کردند که در قالب ۱۵ کاروان  از  ۱۳ خرداد اعزام خواهند شد.

او افزود:  ۲ کاروان اهل تسنن و ۱۳ کاروان اهل تشیع هستند.

دستگردی اظهار کرد: افراد تا تیرماه سال ۱۳۸۶  اگر تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند می توانند با مراجعه به همکاران ما ثبت نام خود را انجام دهند تا درصورت انصرافی در لیست اعزام قرار بگیرند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: هزینه هر زائر متناسب با خدمات و هتل بین ۱۱۵ تا ۱۳۶ میلیون تومان خواهد بود.

او تصریح کرد: هزینه زائر شامل هزینه‌های پرواز، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، تغذیه و تدارکات و ۶۰ درصد هتل را به خود اختصاص داده است.

دستگردی بیان کرد: برای اینکه زائر با آمادگی کامل اعزام شود ۱۲ جلسه آموزشی را پیش بینی کردیم و طبق قوانین پلیس ، زائرینی که اقدام به حمل مواد مخدر کنند از سفر باز می‌مانند و نمی‌توانند از گذر نامه خود گذر نامه بین ۱ تا ۵ سال دیگر استفاده کنند.

وی افزود : با توجه به توصیه مقام معظم رهبری تا جایی که امکان دارد خرید خود را در استان‌های خود انجام دهند.

 مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت:  طبق توافق انجام شده بعد از مناسک حج شاهد راه اندازی عمره خواهیم بود. 

او بیان کرد:  در سال گذشته ۱۱ و ۵۰۰ نفر از استان ما به حج تمتع اعزام شدند.

دستگردی به افرادی که از طریق کاروان های غیرمجاز به عتبات عالیات اعزام  می شوند هشدار داد و گفت :کاروان‌های غیر مجاز پیوست امنیتی ندارند ، زائری که از طریق حج و زیارت اعزام می‌شود هزینه امنیت پرداخت می‌کند و برای تشرف به کاظمین و سامرا  داخل هر اتوبوس با نیروی امنیتی پشتیبانی می‌شود.

وی افزود : بیمه زائر درکاروان های غیرمجاز بیمه‌های کاملی نیستند و در برخی از کاروان ممکن است ۵ نفر را بیمه کنند تا درصورت اتفاق از آن استفاده کنند اما ما در عراق ، بیمارستان‌هایی زیر نظر سازمان حج و زیارت داریم که با هزینه زائر ایجاد شده است و پوشش بیمه ای کامل برای زائر در نظر می گیرد.

برچسب ها: حج ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار