مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل هویت سه شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس استان اردبیل را اعلام کرد.

داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: شهیدان یوسف اصغری از اهالی شهر قصابه مشگین‌شهر ، شهید صفر رجبی از اهالی سلطان‌آباد اردبیل و شهید نصرت الله منصورپور اهل هشتجین شهرستان خلخال از شهدای تازه تفحص شده استان اردبیل هستند که پیکر آنها پس از حدود چهار دهه شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل می گوید: پیکر این شهدا از طریق آزمایش DNA شناسایی شده و در هفته جاری از معراج شهدا به استان اردبیل منتقل شده و در زادگاهشان تشییع و دفن می‌شود.

به گفته او، این شهیدان والامقام در عملیات بدر و خیبر در مناطق عملیاتی جزیزه مجنون و شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

نوری گفت:پس از برگزاری جلسه هماهنگی ، برنامه‌ها ، مراسم ، زمان ، مکان تشییع و دفن پیکر این سه شهید مطهر به زودی اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه مردم ایران، ملت قدرشناسی هستند ، می گوید: امیدواریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و برای کشور و نظام جمهوری اسلامی مثمرثمر بوده و خدمت کنیم.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.