کاشت ۴۲۸ حلزون موفق در استان همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۴۲۸ کاشت حلزون موفق در استان انجام شده است.

رضا طهماسبی افزود: روند پیچیده کاشت حلزون شامل بررسی‌های قبل و مسائل بعد از کاشت، از سال ۱۳۹۲ با دریافت مجوز مرکز کاشت حلزون و نیز با کمک‌های مجمع خیرین سلامت و نهاد‌های خیریه صورت گرفته که تاکنون ۴۲۸ مورد کاشت موفق در استان صورت گرفته است که هموطنان عزیز از استان‌های همجوار (اراک، کردستان، کرمانشاه، لرستان و زنجان) جهت درمان خود به بیمارستان فوق تخصصی بعثت شهر همدان که یکی از ۱۶ مرکز کاشت حلزون در سراسر کشور است، مراجعه می‌کنند.

او تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ طرح ملی تحول کاشت حلزون شنوایی به منظور تسریع و تسهیل در امر رسیدگی به مشکلات بیماران ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون شنوایی آغاز شد و با دستور وزیر بهداشت، علاوه بر تامین رایگان پروتز حلزون شنوایی، سایر هزینه‌های اعمال کاشت شامل هزینه هتلینگ بیمارستانی، هزینه حق‌العمل تیم جراحی و هزینه جلسات توانبخشی در سال اول بعد از عمل کاشت توسط وزارت بهداشت تقبل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: همچنین طبق این طرح انجام عمل کاشت برای گوش اول بیماران ناشنوا در مراکز دولتی در قالب صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج رایگان می‌شود.

طهماسبی افزود: از ابتدای طرح ملی تحول کاشت حلزون تاکنون ۱۸ بیمار به صورت کاملا رایگان درمان آن‌ها انجام شده است و ۴۵ بیمار نیز هزینه عمل جراحی آن‌ها رایگان بوده است.

او گفت: براساس آمار‌های کشوری ۶/۷ درصد جمعیت کشور دارای اختلالات شنوایی متوسط تا عمیق بوده و سالانه ۴ الی ۵ هزار نوزاد کم شنوا در کشور متولد می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد موارد کم شنوایی و ناشنوایی با اقدامات اولیه و مداخله‌ای قابل پیشگیری بوده و درصد زیادی از آن‌ها از طریق تشخیص زود هنگام و نیز استفاده از وسایلی همچون سمعک و کاشت حلزون قابل درمان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار