مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برداشت چغندرقند پاییزه در سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به برداشت چغندرقند پاییزه در سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان، اظهار کرد: عملیات برداشت شروع شده است و تا آخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت محصول چغندرقند پاییزه ۷۰ تن در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵ هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات طرف قرارداد شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون تصریح کرد: کشت چغندرقندپاییزه در سال زراعی جاری در قالب کشت قراردادی با کارخانجات قند مرودشت و اقلید بوده و کلیه هزینه کاشت داشت و برداشت به صورت امانی توسط کارخانه انجام می‌ شود.

رشیدی افزود: محصول برداشت شده از کشاورزان به قیمت هر کیلوگرم چغندرقند پاییزه با عیار ۱۵ درصد ۲۷ هزار و ۲۰ ریال خریداری می‌شود و در قبال تحویل هر تن چغندرقند ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک به قیمت ۸ هزار ریال و ۲ کیلوگرم شکر به قیمت ۲۲ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل کشاورزان خواهد شد.

 او با بیان اینکه مهم‌ترین ارقام کشت شده در شهرستان کازرون، آنتک، آکازیا، راجا، پرفکتا و باروسا است، ادامه داد: ارقام جدید جهت تعیین بهترین رقم سازگار و تولید در منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: همه مراحل از کاشت تا برداشت این محصول به صورت مکانیزه است و تمهیدات لازم برای برداشت چغندرقند در این شهرستان اندیشیده شده و ۶ ست مکانیزه برای برداشت در شهرستان مستقر شده است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نطر شما چعندر قند مرودشت قندش کجا میرییییی هیچ قندیییی مثه قند مرودشت نمیش هم طعم هم خوشمزه خارونه قند مرودشت مال ۸۰ سال مال کازرونم خوب اما مرودشت ی چیزه دیگه ست
آخرین اخبار