درخشش دانش آموز کردستانی در مسابقات قهرمانی دوومیدانی کشور

ماردین میراحمدی دانش آموز نیاز ویژه ذهنی استان در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کم توانان ذهنی کشور خوش درخشید.

طالب محمدی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار داشت: شانزدهمین دوره جشنواره ورزشی دوومیدانی کم توانان ذهنی سازمان بهزیستی قهرمانی کشور در گروه‌های سنی مختلف از تاریخ ۱۶ اردیبهشت به میزبانی مجتمع شهید عظیمی بابلسر آغاز شد.

او گفت: این جشنواره در رشته‌های دو و میدانی، فوتبال دستی، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، طناب کشی و فوتسال برگزار شد؛ که ماردین میر احمدی دانش آموز کم توان ذهنی آموزشگاه بوستان یک شهرستان سقز در رشته دوومیدانی ماده صد متر موفق به کسب مقام سوم کشوری شد. 

محمدی با تاکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه افزود: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد گرفته، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: از طریق تربیت‌بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

محمدی با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایه‌ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم‌ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان‌های جوامع مختلف گفت: رسالت آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه مناسب برای رشد وپیشرفت همه کودکان با هر استعداد، توانایی ومحدودیتی می‌باشد.

او در پایان کسب این موفقیت ارزشمند را به کلیه دست اندرکاران امر و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان تبریک گفت و از تلاش و زحمات مدیریت وکلیه عوامل اجرایی آموزشگاه بوستان یک سقز تقدیر و تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.