کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای یک درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز سرد استان کشور ثبت شد.

حسین سلطانی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته دمای هوا در روستای خیرآباد و سلطانیه به زیرصفر رسید، گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که از بعداز ظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآورشد: بعدازظهر پنجشنبه نیز بارش های خفیف و وزش باد در استان رخ خواهد داد و وقوع گرد و غبار خفیف را نیز شاهد خواهیم بود.

سلطانی اظهار کرد: روز جمعه نیز بارش های خفیفی در استان روی می دهد و شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید بارش های رگباری چشمگیر و رعد و برق آغاز می شود که تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

سلطانی با بیان اینکه هم اکنون هوای نسبتا سردی در استان حاکم است، خاطرنشان کرد: دمای هوای مناطق مختلف استان از فردا افزایش خواهد یافت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۹ درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان یک و ۱۶ درجه، خرمدره سه و ۱۵ درجه، ابهر سه و ۱۵ درجه، آببر ۱۱ و ۲۱ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۴ درجه، قیدار ۲ و ۱۳ درجه و ماهنشان هفت و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.