کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: گرد و غبار موجود در آسمان مناطق مختلف استان از بعدازظهر امروز با وزش باد فروکش می‌کند و کیفیت هوا افزایش می‌یابد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه کیفیت هوای استان روز گذشته در شرایط ناسالم و خطرناک برای همه گروه ها قرار داشت، گفت: هم اکنون آسمان استان غبار آلود است و این شرایط از بعدازظهر با وزش باد، وقوع رگبار، رعد و برق و بارش های پراکنده بهبود می یابد.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا طی روزهای آینده در مناطق مختلف استان یادآور شد: با کاهش دمای هوا فردا  سه شنبه خنکترین روز استان طی هفته جاری خواهد بود و این دما در مناطق سردسیر استان به صفر و کمتر از آن خواهد رسید.

سلطانی خاطرنشان کرد: با کاهش دمای هوا بارندگی ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به صورت برف خواهد بود که در این شرایط، کشاورزان باید اقدامات حفاظتی را در خصوص محصولات زراعی و باغی خود در برابر سرمازدگی انجام دهند.

وی با بیان اینکه دمای هوا از هفته آینده افزایش می یابد، اظهار کرد: در اولین روز هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد.

این کارشناس، دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان هفت و ۲۲ درجه، خرمدره هشت و ۲۴ درجه، ابهر هفت و ۲۵ درجه، آببر ۱۱ و ۲۴ درجه، سلطانیه هفت و ۲۱ درجه، قیدار هفت و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: وضعیت هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.