حجت الاسلام احمد صالحی از فراهم شدن زمینه ارتباط مردمی توسط این مرکز و پاسخگویی به جامعه علمی و نخبگانی برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

حجت الاسلام‌والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در گفتگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، تهران استقبال مردم از روز‌های اول نمایشگاه کتاب تهران را خوب دانست و گفت: ارتباط مردم و دولت برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی برای پاسخگویی به مردم شریف به‌ویژه جامعه علمی و نخبگانی در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رقم خورده است که امیدوارم به لطف خداوند شروع خوبی باشد و سال‌های آینده تکمیل و تقویت شود. 

وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم با عنوان «دولت مردمی» بیان کرد: جای خوشحالی است که هرجا مردم هستند و جای پایی از حضور مردم دیده می‌شود، مخصوصا در دولت مردمی آقای رئیسی زمینه ارتباط با مسئولان فراهم شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری، یکی از اهداف دولت مردمی سیزدهم را ارتباط دوسویه مردم با دولتمردان دانست و گفت: آنچه باید اتفاق بیفتد این است که ظرفیت برقراری ارتباط دوسویه در رویداد‌های مردمی سراسر کشور بین مردم و دولتمردان فراهم شود. به لطف خداوند برای اولین بار بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تلاش کرده است این حلقه ارتباطی مفقوده را برقرار کند.

احمد صالحی افزود: مردم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بدون واسطه سوالات، مطالبات، اشکالات، طرح، ایده و پیشنهادات مدنظرشان را مطرح می‌کنند و آن سوی قضیه که پل ارتباطی با مرکز برقرار می‌کند، مسئولان هستند که می‌بایست اقدامات و پاسخ‌های خودشان را بی‌واسطه به مردم ارائه کنند. 

وی ضمن مبارک خواندن این اتفاق، آن را زمینه خوبی برای پاسخگوتر شدن مسئولان و همچنین مطالبه‌گری بیشتر مردم انقلابی و مقاوم دانست و ادامه داد: این امکان به همت مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری و همراهی و همکاری مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده و به لطف خداوند در سال‌های آینده تکمیل‌تر خواهد شد. 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در پایان با اشاره به شعار امسال نمایشگاه کتاب با عنوان «آینده خواندنی است» تأکید کرد: آینده باید اقدامی و اجرایی هم باشد. خواندن، کافی نیست. ما به عنوان مطالبه‌گر حقوق مردم باید اقدام کنیم. اما این شعار اصلی نمایشگاه به عنوان رویکرد بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی به منظور افزایش و ارتقا نگاه فرهنگی جامعه مطرح شده است که ما نیز در این مسیر کمک و پشتیبانی خواهیم کرد. 

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار