امام جمعه یزد:

دختران ایرانی دارای عزت و استقلال هستند

آیت الله محمدرضا ناصری گفت: دشمن به شدت تلاش می‌کند تا به شخصیت، هویت و استقلال دختران ایرانی ضربه بزند.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینه ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد که در مسجد ملااسماعیل برگزار شد، گفت: ما انقلاب و اسلام واقعی را انتخاب و از سلطه استکبار جهانی خارج شدیم و حاکمیت خدا و قرآن را برگزیدیم.

او افزود: حاکمان گذشته، برده و تحت فرمان استکبار جهانی بودند و این مساله سبب شد تا کشور ما از سوی استکبار به تاراج برده شود، اما هم اکنون دست آنان از ایران کوتاه مانده است.

امام جمعه یزد، عزت، شرافت و استقلال را رهاورد انقلاب حسینی ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: استکبار با قدرت در برابر ما ایستاده تا ما از مسیر خارج شویم. گرچه در این راه خسارت‌هایی متحمل شده ایم، اما دستاورد‌های ما بسیار زیاد است و در زمینه‌های مختلف در حال پیشرفت هستیم.

او ادامه داد: دشمن هم اکنون به خدشه وارد کردن به عقیده و دین فرزندان ما روی آورده و خانواده‌ها و مدارس باید به شدت هوشیار باشند و اجازه ندهند آخرت را از فرزندانمان بگیرند.

آیت الله ناصری اظهار داشت: دختران ایرانی هم اکنون به هویت، شخصیت، عزت و استقلال رسیده اند و این مساله به مذاق دشمنان خوش نیامده و درصدد ضربه زدن به دین و عزت دختران هستند.

او حجاب را کرامت و وقار برای دختران توصیف کرد و گفت: آنان می‌خواهند جامعه ما به دور از خدا و عفت باشد و باید مواظب باشیم. دختران باید قدر خود را دانسته و تحت تاثیر تلقین غربی‌ها قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان نسبت به سستی در دین هشدار داد و افزود: متاسفانه برخی افراد وقتی به جایگاه علمی و اجتماعی و اقتصادی بالایی دست یابند، در دین دچار سستی می‌شوند. باید بدانیم که دین هیچ تناقضی با پیشرفت نداشته و با وجود دینداری می‌توان به رده‌های بالا رسید.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بر لزوم خدمت به مردم تأکید کرد و بیان داشت: فعالان در صنعت و تولید و واردات و صادرات باید به فکر مردم باشند و هدفشان از این فعالیت‌ها خدمت باشد نه سود‌های کلان.

او ادامه داد: متاسفانه برخی به دنبال سود‌های نامتعارف و کلان هستند و این مساله سبب افزایش سختی بر مردم شده است. این فعالان باید کالا‌های مرغوب را با سود متعادل در اختیار مردم قرار دهند و به فکر حل مشکلات شهروندان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.