یک مقام ارشد روس با اشاره به انهدام گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده در اوکراین گفت که ابر رادیواکتیو اروپا را در برگرفته است.

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت که  که انهدام گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده در اوکراین، ابر رادیواکتیوی تولید کرده که به سمت اروپا حرکت کرده است. گفته می‌شود دولت انگلیس این نوع از مهمات را برای شلیک از تانک‌های چلنجر ساخت این کشور به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش راشاتودی، این مقام بلندپایه روس خطر پیشروی کشور‌های اروپایی را حاصل تلاش‌های واشنگتن برای پیاده کردن طرح‌ها خود در کشور‌های مختلف جهان عنوان کرده است.

پاتروشف در ادامه سخنانش گفت که آمریکا از این طریق به اوکراین کمک کرده و به سایر کشور‌های اروپایی فشار آورده تا مهمات اورانیوم ضعیف شده را برای دولت زلنسکی تأمین کنند. حالا تخریب آن‌ها منجر به حرکت ابر رادیواکتیو به سمت اروپا شده است.

برخی منابع خبری گزارش دادند متخصصان افزایش تشعشعات رادیواکتیو را در لهستان شناسایی کرده اند.

گزارش‌های تایید نشده‌ای در مورد هدف حمله روسیه در شنبه گذشته در اوکراین منتشر شده است که به گفته مسکو یک انبار مهمات در شهر خملنیتسکی منهدم شد.

بر اساس این ادعاها، این تاسیسات نظامی برای ذخیره گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده توسط انگلیس استفاده می‌شد. گفته شده است که این مواد ممکن است در اثر انفجار‌های قوی در انبار به گرد و غبار تبدیل شده باشند.

روسیه قبلاً بر اساس مطالعات انجام شده در کشور‌هایی مانند صربستان و عراق که قبلاً در آن‌ها از این تسلیحات استفاده می‌شد، هشدار داده بود که استفاده از مهمات اورانیوم ضعیف شده یک تهدید درازمدت زیست محیطی است و برای سلامت عمومی مضر است.

مقامات لهستان این ادعا‌ها مبنی بر اینکه روز دوشنبه یک افزایش تشعشع در شهر لوبلین در شرق این کشور شناسایی شده را رد کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عنایت
۰۶:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه مونه ایکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
مثل عراق
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
داره یادم میاد به زمان جنگ خودمون با عراق و امدادهای غیبی که گاز شیمیایی رو میبرد به سمت دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
آتیش بیوفته لندن و واشنگتن نیویورک.که دنیا راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
سهیل مردانی
۱۹:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
گل گفتی امیدوارم یه روز نزدیک این اتفاق بیفته
آخرین اخبار