برگزاری جشنواره دست پخت‌های اردکانی

 جشنواره دستپخت‌های اردکانی با هدف معرفی غذا‌های محلی و ترویج فرهنگ غذایی برگزار شد. 

 مصطفی سپهری اردکانی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جشنواره دست پخت‌های اردکانی با حضور تعدادی از فعالین اقامتگاه‌های سنتی و جامعه‌ی محلی و با هدف معرفی غذا‌های محلی و ترویج فرهنگ غذایی برگزار شد.

او افزود: در جشنواره فوق، غذا‌های مختلفی از جمله آش بی بی سه شنبه، خمیر ته دیگ، نان روغنی، کشک و بادمجان سرو شدند که همگی با طعم و عطر خود، مردم را به خود جذب کردند.

 سپهری اضافه کرد: علاوه بر غذا‌های خوشمزه، برنامه‌های متنوعی برای تفریح و سرگرمی مردم نیز در نظر گرفته شده بود. در این برنامه‌ها، ویدئو مپینگ بافت تاریخی، جشن خیابانی، ورزش زورخانه‌ای و عروسک خیمه شب بازی اجرا شد که با استقبال بسیاری از مردم همراه بود.

 او افزود: جشنواره دست پخت‌های اردکانی به عنوان یک رویداد مهم در شهرستان اردکان به یادگار ماند، با توجه به تأثیر مثبت این جشنواره بر فرهنگ غذایی و توریستی شهر، قصد داریم، این جشنواره را به صورت سالیانه برگزار کنیم تا همچنان ترویج فرهنگ غذایی و معرفی غذا‌های محلی در شهر ادامه یابد.

 سپهری از زحمات برقرارکنندگان نظم و امنیت و همچنین مسئولین عفاف و حجاب تقدیر و تشکر کرد.

 جشنواره دست پخت‌های اردکانی به مدت دو روز چهار شنبه و پنج شنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی برپا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.