کرم‌زاده گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بنای تاریخی را با هزینه‌کرد خود مرمت کنند و امتناع از مرمت ترک فعل است و تعدادی از ادارات استان سمنان به مراجع قضایی معرفی شد.

 امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان  گفت: مدرسه سنایی در ایوانکی، بنای تاریخی در بیارجمند تحت پوشش دخانیات و تعدادی بنای تحت پوشش بنیاد مستضعفان از جمله بنا‌های تاریخی رها شده و مصداق ترک فعل مدیران است.

وی با بیان اینکه مطالعات در ۱۱ بافت تاریخی در طی سال گذشته در استان سمنان انجام شد، افزود: آمادگی وجود دارد در زمینه بنای تاریخی که ثبت ملی شده یا نشده برای تغییر کاربری و استفاده در زمینه‌های مختلف مانند فروشگاه صنایع‌دستی، کافه همراهی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی بسطام مقرر بود دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند، اما فقط میراث‌فرهنگی کمک کرد و انتظار می‌رود بخش‌های مختلف همراهی کنند.

تکمیل موزه بزرگ سمنان نیازمند اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی

کرم‌زاده تصریح کرد: موزه بزرگ سمنان جزو طرح‌های سخت است که پیمانکار و مشاوری داشت که به تعهدات خود به خوبی عمل نکرد و مجوز ماده پنج ندارد.

وی افزود: ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درخواست خسارت و ۹۰۰ میلیون تومان بابت صورتحساب‌های به تایید نرسیده برای بازگرداندن به بیت المال دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: هفت میلیارد تومان برای ادامه طرح موزه بزرگ سمنان تامین شد و برای بهره‌برداری از این موزه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: موزه بزرگ سمنان چهار طبقه شامل ۲ طبقه منفی و ۲ طبقه روی آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.