خلع ید اراضی تصرف شده در رکات و مرک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند از خلع ید بیش از ۱۳ هزار مترمربع از اراضی تصرف شده در روستا‌های مرک و رکات خبر داد.

علیپور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند گفت: حدود ۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی خلع ید شده مربوط به اراضی روستای رکات بیرجند و ۵ هزار و ۱۵۰ مترمربع مربوط به اراضی روستای مرک است.

او افزود: افراد با هدف تصرف اراضی در روستای رکات اقدام به تصرف کرده بودند که در اجرای دستور مقام قضایی، حکم ۸ هزار و ۲۴۴ متر مربع از اراضی به نفع دولت صادر و نسبت به خلع ید اراضی، اقدام و اراضی متصرفی به بیت المال بازگشت داده شد.

علیپور تصریح کرد:، به منظور اجرای مفاد دادنامه صادره از شعبه اول اجرای احکام مدنی دادگستری نیز، نیرو‌های پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی شهرستان بیرجند به همراه نیروی‌های نظامی پاسگاه مرک نسبت به خلع ید اراضی اقدام کردند و اراضی متصرفی به مساحت ۵ هزار و ۱۵۰ مترمربع در این روستا به بیت المال بازگشت داده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد می‌کنند اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد وسعت شهرستان بیرجند جزو عرصه‌های منابع در قالب جنگل، مرتع و بیابان است که تجاوز و تصرف این عرصه‌ها و تغییر کاربری‌های غیر قانونی در این اراضی همواره از مشکلات جدی و دغدغه‌های اصلی بوده است.

برچسب ها: خلع ید ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار