اجرای طرح فراخوان عمومی سنددار کردن اراضی زراعی و باغی در اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از اجرای طرح فراخوان عمومی سنددار کردن اراضی زراعی و باغی در شهرستان اردبیل خبر داد.

سیاوش نیرومند از اجرای طرح فراخوان عمومی سنددار کردن اراضی زراعی و باغی در شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز در حال اجراست و تاکنون قریب به ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، سند تک برگی در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به اهمیت و ضرورت سند دار کردن اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: حد نگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی و باغی از ضروریات تولید پایدار است و با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، موثر در توسعه اقتصادی می‌باشد.

نیرومند گفت:با اجرای کامل این طرح، ضمن حفظ حقوق بیت المال به آمار و اطلاعات دقیق تری دست خواهیم یافت که مبنای تصمیم گیری صحیح‌تر و دقیق‌تر در حوزه کشاورزی خواهد بود.

او افزود: لازمه صدور سند رفع تداخلات در اراضی کشاورزی است و در حال حاضر در بیش از ۸۰ درصد از ۱۹۷ پلاک این شهرستان نسبت به رفع تداخلات اراضی کشاورزی، در کارگروه رفع تداخلات با همکاری ادارات منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و امور اقتصادی و دارایی اقدام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل استفاده از تسهیلات بانکی و دولتی و رفع اختلافات بین کشاورزان در حدود و صغور املاک و اراضی کشاورزی را از مزایای اخذ سند تک برگی عنوان کرد.

نیرومند در پایان از کشاورزان عزیز درخواست نمود نسبت به اخذ سند تک برگی در اسرع وقت اقدام نموده و جهت تشکیل پرونده و راهنمایی‌های لازم به مراکز جهاد کشاورزی تابعه و اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.