سخنگوی کاخ کرملین از انجام هماهنگی‌ها به منظور سفر رئیس جمهور روسیه به چین برای شرکت در کنفرانس یک کمربند-یک راه، خبر داد.

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی به رهبری آمریکا اقدام به اعمال سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه روسیه کردند. روی‌گردانی غرب از مسکو باعث شد مقامات کرملین روابط خود را با چین گسترش داده و به این کشور نزدیک‌تر شوند. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تنها چند روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، مسکو را شریکی راهبردی برای پکن خوانده بود و از گسترش بدون محدودیت روابط میان دو طرف سخت گفت. به دلیل مواضع خصمانه آمریکا علیه چین و روسیه، اکنون دو کشور به دنبال تعمیق روابط دو جانبه هستند. 

به گزارش تل تریدر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مسکو و پکن در حال هماهنگی به منظور سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین هستند. این مقام روس خاطر نشان ساخت: این سفر به دعوت رسمی چین انجام خواهد شد و در این زمینه دعوت نامه رسمی صادر شده است. ما در حال هماهنگی‌های بیشتر درباره تاریخ و سایر موارد مربوط به این سفر هستیم. 

این سفر پس از آن انجام می‌شود که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در جریان سفر رسمی خود به مسکو در ماه مارس از همتای روس خود دعوت کرد امسال برای سومین کنفرانس ابتکار یک کمربند - یک راه به پکن سفر کند. 

پسکوف در ادامه با اشاره به شرایط جنگ اوکراین و درخواست‌های کشور‌های مختلف به منظور میانجیگری برای ترک مخاصمه گفت: در حال حاضر هیچ پیش شرطی برای گفتگو‌های صلح میان طرفین وجود ندارد. با این حال، تا زمانی که شرایط لازم به منظور حمایت از مذاکرات صلح وجود ندارد بحث درباره هرگونه طرحی با هدف حل و فصل مسالمت آمیز جنگ زود است.  وی درباره احتمال مذاکره با اوکراین گفت: بعید است که در حال حاضر بتوان در این مورد با آن‌ها مذاکره کرد، زیرا اکنون در اوکراین هر گونه مذاکره با روسیه ممنوع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار