سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه چالش اربعین امسال را گرما عنوان کرد و گفت : در تلاشیم امکانات موجود در مرز خسروی با توجه به این مسئله تقویت شود.

علی شعبانی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه امروز (چهارم خرداد) در حاشیه جلسه وزیر کشور در خصوص آسیب شناسی مشکلات مرز خسروی در جمع خبرنگاران گفت : در این جلسه مشکلات سال گذشته مرز خسروی آسیب شناسی و امکانات و ظرفیت‌های موجود و نحوه توسعه و ارتقاء آن‌ها بررسی شد.

شعبانی گفت: گسترش محل‌های اسکان، سایه بان‌ها، توسعه راه‌ها و افزایش موکب‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه از برنامه توسعه مسیر ورودی از مرز خسروی به کشور عراق خبر داد و افزود: طراحی مسیر جدیدی برای ورودی مرز در نظر گرفته شده تا ضمن توسعه ورودی بتوانیم گیت‌ها را در دو طرف مرز افزایش دهیم. 

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در اربعین امسال ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی است، گفت: در این زمینه مذاکرات با طرف عراقی دارد.

وی افزود: در کنار تامین امنیت، بحث اسکان تردد و حمل و نقل زوار در صورت ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی باید لحاظ شود و طرف عراقی قول‌هایی در این زمینه داده و قرار است کار از طریق تشکیل کمیته مشترک دنبال شود.

وی افزود: چالش اصلی در اربعین امسال بحث گرما است و در تلاش هستیم امکانات مرز با توجه به این مسئله تقویت شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: از جمله اولویت‌ها در این زمینه راه اندازی اتاق‌های سرد، مه پاش ها، ایجاد سایه بان و تامین دستگاه‌های یخ ساز است.

وی افزود: توسعه سرویس‌های بهداشتی هم در مرز در دستور قرار دارد و در طرف عراق نیز در منظریه جهت رفاه حال زوار ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی اضافه شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.