مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه از تحصیل بیش از دو هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های استان خبر داد.

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه دومین نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان، با اشاره به تلاش کشور‌ها برای جذب دانشجویان خارجی گفت: امروزه جذب دانشجوی خارجی به تجارتی پرسود در دنیا تبدیل شده و کشور‌های مختلف در تلاشند تا بتوانند دانشجویان خارجی بیشتری را در دانشگاه‌های خود جذب کنند که این مسئله نشان از اهمیت و تاثیرات جذب دانشجوی خارجی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی است. 

وی ادامه داد: این کشور‌ها با ارائه انواع خدمات، تسهیلات آموزشی و رفاهی و ... بدنبال آن هستند تا رضایت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشورشان را بدست آورند، چرا که هرکدام از آن‌ها می‌توانند سفیری برای تبلیغ دانشگاه‌های آن کشور باشند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان از دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های استان به عنوان یک سرمایه و فرصت راهبردی برای کرمانشاه نام برد و گفت: این دانشجویان باعث ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها و ارزآوری برای استان شده و از طرفی آن‌ها مبلغان فرهنگی برای کشور و استانمان خواهند بود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: عمده این دانشجویان از کشور عراق هستند و در تلاشیم تا سهم مناسبی را از جذب دانشجویان سایر کشور‌های منطقه داشته باشیم. 

سلیمانی بر لزوم رفع مشکلات پیش پای دانشجویان خارجی دانشگاه‌های استان از صدور ویزا و گذرنامه گرفته تا موضوع تردد و اقامت آن‌ها تاکید کرد و گفت: ار روسای دانشگاه‌ها و مسئولین ذیربط در خواست داریم تا به امور دانشجویان بین الملل به صورت جدی رسیدگی کنند و ما هم در این زمینه پیگیری و پشتیبانی‌های لازم را خواهیم داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.