ضرغامی:

کوار ظرفیت افزوده شدن به منظر جهانی ساسانی را دارد

وزیر میراث فرهنگی گفت: وجود ۴۲ اثر ثبتی و ۵۵ اثر غیر ثبتی دارای ارزش میراثی در کوار نشان دهنده این است که کوار دارای ظرفیت افزوده شدن به منظر جهانی ساسانی است.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز پنج شنبه ۴ خرداد در سفر به فارس و بازدید از پل تاریخی کوار ضمن اشاره به وجود ۴۲ اثر ثبتی و ۵۵ اثر غیر ثبتی دارای ارزش تاریخی در کوار اظهار کرد: به نظر می‌رسد مجموعه ابنیه تاریخی در کوار ظرفیت افزوده شدن به منظر جهانی ساسانی را دارد.

 او ادامه داد: به پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی در این خصوص تاکید می‌کنیم که کار تحقیقی کاملی انجام دهد و معتقدم کوار به دلیل وجود بیش از ۱۰ اثر ساسانی قابل ثبت در منظر جهانی ساسانی است.

در این بازدید وزیر میراث فرهنگی در خصوص رفع مشکلات میراث فرهنگی کوار دستورات لازم را صادر کرد.

از جمله برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی، سفر به شهرستان فیروزآباد و بازدید از شهر تاریخی قلعه دختر، کاخ اردشیر بابکان و شهر گور، آثار تاریخی شاخص این شهرستان و حضور در جلسه شورای اداری فیروزآباد است. همچنین بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان مرودشت، بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید و حضور در مراسم افتتاح هتل آپادانای تخت جمشید از دیگر برنامه های سفر ضرغامی به استان فارس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار