مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: ورزش‌های دانشگاهی راهکاری برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی است.

ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور درحال برگزاری است؛ گفت: برای جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی دانشجویان بهترین راهکار توانمندسازی دانشجویان و انتقال تمرکز از درمان به پیشگیری است که نیاز  به حمایت از برنامه ها و فعال تر شدن بخش های مختلف دانشگاه ها و همچنین تشکیل شورای سلامت و سبک زندگی در دانشگاه ها با آئین نامه جدید ابلاغی دارد.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی ادامه داد: دوپامین «هورمن شادی»، سروتونین«هورمون احساس خوب» و اندورفین «هورمون آرامش و لذت» هورمن هایی هستند که با ورزش کردن در بدن ترشح می شوند و برای سلامت جسمی و روانی دانشجو بسیار حائز اهمیت هستند.

نعیمی افزود: برنامه ریزی برای فعالیت های هیجانی و نشاط آور ورزشی، بازدید از مکان های جدید، برگزاری مسابقات پرشور و هیجانی ورزشی، شرکت در فعالیت های جذاب و هیجان انگیز همه و همه از جمله عواملی هستند که شعار ما یعنی پیشگیری قبل از درمان را تحقق می بخشند بنابراین ایجاد فضاهای ورزشی و ترغیب دانشجویان به شرکت در مسابقات ورزشی و انجام فعالیت های ورزش در سلامت دانشجویان بسیار مهم است.

گفتنی است پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ۳ الی ۵ خرداد به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار