رییس کل دادگستری استان تهران گفت: تعیین تکلیف و فروش اموال در انبار‌های اموال تملیکی در سال گذشته رشد ۱۹۳ درصدی داشته است.

علی القاصی رییس کل دادگستری استان تهران در تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح استان تهران در زمینه تعیین تکلیف اموال تملیکی گفت: در سال ۱۴۰۱ با اهتمام ویژه‌ای که برای تعیین تکلیف اموال تملیکی در اجرای دستورات ریاست معزز قوه قضاییه و در اجرای برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان تهران وجود داشته، تعداد ۳۰ نوبت بازدید از انبار‌های این سازمان صورت پذیرفته است.

القاصی گفت: در راستای حفظ اموال مردم و صیانت از حقوق بیت المال طی بازدید‌های صورت گرفته توسط مسئولان قضایی و قضات دادگستری استان تهران از گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی، دستور استرداد ۲ هزار و ۲۶۱ ردیف کالای رسوبی، با ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال از سه گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، غرب و تهران به صاحبین آن صادر شده است.

وی گفت: در بازدید‌های صورت گرفته مشخص شد که از زمان افتتاح فرودگاه امام تا سال گذشته میزان ۳ هزار و ۳۰۰ تن کالای رسوبی بلاصاحب در انبار‌های این فرودگاه جمع آوری شده بود، که با دستور قضایی نسبت به تعیین تکلیف و استرداد کالا‌ها اقدام شد.

القاصی افزود: در تعیین تکلیف ۳۳۰۰ تن کالا‌های رسوبی میزان ۱۵۰ تن از کالا‌ها علیرغم پیگیری‌های انجام شده به صورت بلاصاحب و اعراض شده (جامانده از مسافرین) باقی ماند که با ارجاع به دادگاه اصل ۴۹، تعیین تکلیف شده است.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در این بازدید‌ها ۱۷ تن کالای بسیار خطرناک و آتش زا و انفجاری که اصولا نگهداری آن‌ها در انبار فرودگاه ممنوع بوده کشف شده بود که به سرعت تعیین تکلیف و به وزارت دفاع و پشتیبانی تحویل شده است.

القاصی گفت: تعیین تکلیف و فروش اموال در انبار‌های اموال تملیکی در سال گذشته رشد ۱۹۳ درصدی داشته است به طوری که ۱۹۴۴ ردیف کالا به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال با برگزاری ۲۷ نوبت مزایده برای اموال منقول و ۱۲ نوبت مزایده برای اموال غیر منقول، تعیین تکلیف شده اند.

وی تاکید کرد: روند ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات و نظارت‌های قضایی در خصوص این موضوع در دستور کار قرار داشته و در سال جاری نیز پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار