تعیین شهریه مدارس غیر انتفاعی بر اساس الگو و فرمول

رئیس مراکز و مدارس غیر دولتی اعلام کرد: اخباری که درباره شهریه‌های مدارس در فضای مجازی منتشر شده اند را تایید نمی کنیم.

فصل ثبت‌نام مدارس از راه رسیده است و مدارس غیر دولتی پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان را شروع کرده اند و مبلغی را علی‌الحساب از خانواده‌ها دریافت می‌کنند تا زمانی که شهریه مصوب به صورت رسمی از سوی وزارت آموزش‌و پرورش اعلام شود.

آن گونه که محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده است، پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان مجاز و در راستای کاهش دغدغه خانواده‌ها امکان‌پذیر است با این پیش شرط‌ها که پرداخت علی‌الحساب باید به اندازه شهریه سال قبل باشد و نباید با افزایش شهریه همراه باشد.

او گفت: همچنین آزمون و مصاحبه‌ای نباید در نظر گرفته شود و اگر به هر دلیلی دانش آموزی انصراف داد، شهریه‌اش باید بدون کاهش مسترد شود.

محمودزاده دوم خرداد اعلام کرد : استان‌ها در حال بارگذاری مستندات مربوط به شهریه هستند و به محض اتمام بارگذاری، در استان تایید و مجوز افزایش یا کاهش شهریه صادر خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان خرداد انجام شود. در روند فوق، پیش‌ثبت‌نام‌ها در برخی مدارس زودتر آغاز شده است و شهریه آن ها به صورت علی‌الحساب و به اندازه شهریه سال تحصیلی جاری محاسبه می‌شود.

وی با تاکید بر این که مدارسی که شهریه خارج از عرف دریافت می‌کنند، قطعا مورد بازرسی قرار خواهند گرفت؛ گفته است که اولیاء می‌توانند با ورود کد مدرسه به سامانه، شهریه دقیق را مشاهده کنند. والدین حتما به همان میزان شهریه را پرداخت کنند. در صورت تخلف، در عرض یک هفته ناظر فرستاده می‌شود و با تخلفات برخورد می‌کند. بنابراین بهترین ناظران، خود اولیاء هستند.

او گفت: بنابراین شهریه‌هایی که در فضای مجازی اعلام شده را نخواهیم داشت. شهریه بر اساس الگو و فرمول تعیین می‌شود و همه موارد در آن دیده شده است.

سقف شهریه پارسال ۳۸ میلیون تومان

وی با اشاره به سقف شهریه ۳۸ میلیونی در سال گذشته اظهار کرد: فعلا مبنای شهریه همین مقدار است تا زمانی که بر اساس الگوها شهریه جدید تعیین شود. موسسان نیز باید همراهی کنند؛ چرا که با دریافت شهریه‌های خارج از عرف، آبروی سایر مدارس را نیز خواهند برد. شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه ابلاغ می‌شود. هم اکنون موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی مشغول تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای تعیین شهریه هستند و تا کنون شهریه هیچ یک از مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ابلاغ نشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
مدارس غیردولتی خودشان بدون بخشنامه ۴۰ تا ۵۰ درصد روی شهریه گذاشتن
آخرین اخبار