سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از جمع بندی اعضای این فراکسیون از رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این فراکسیون انقلاب اسلامی به خبرنگاران گفت: این جلسه با هدف بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تشکیل شد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: در بخش ابتدایی جلسه رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌ها اصلی در نظام آموزشی کشور، گفت نظام آموزشی از پنج چالش عمده کیفیت، عدالت، کسری بودجه، ناهماهنگی با تحولات روز و ناپیوستگی در حکمرانی رنج می‌برد که نیازمند برنامه جامع برای حل این چالشهاست.

عمویی افزود: صحرایی در این نشست چند برنامه فوری خود برای اصلاح برخی از مشکلات آموزش و پرورش، همچون اجرای خوب قانون رتبه بندی و ساماندهی نیروی انسانی برای مهرماه ۱۴۰۲ تشریح کرد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تصریح کرد: اجرایی سازی سند تحول اموزش و پرورش، ارتقای و تقویت جذب در آموزش و پرورش، حفظ مرجعیت دانشگاه فرهنگیان، راه اندازی مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی آموزش و پرورش، تمرکز بر مدرسه محوری، تحول در نظام منابع مالی، از دیگر برنامه‌های محوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود که برای نمایندگان عضو فراکسیون تشریح شد.

وی ادامه داد: همچنین چالش ۱۱۸ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به معلمان نیز از مسائل مطروحه از سوی آقای صحرایی بود. وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود بر لزوم بهره گیری از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفاه معلمان و اصلاح مسیر طی شده تاکید و به نمایندگان قول بهبود شرایط اداره این صندوق را داد.

عمویی بیان کرد: در این جلسه ۴ نفر از نمایندگان هم نظرات موافق و مخالف خود با برنامه‌های وزیر پیشنهادی را ارائه دادند. در رای گیری فراکسیون هم با ۷۲ رای موافق و ۲۵ رای مخالف، حاضران در جلسه فراکسیون، جمع‌بندی مثبت خود را در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار