رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان گفت: آیین نامه واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان کاشان ابلاغ شده و به این شرکتها زمین واگذار می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان گفت:  پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور زمین به شکل اجاره ۵۰ و ۱۰۰ ساله واگذار می‌کند و تا کنون حدود ۱۲ شرکت فناور متقاضی دریافت زمین در این پارک هستند که میزان زمین واگذاری به هر یک از این شرکت‌ها بر اساس نیاز و مدل و طرح تجاری آن‌ها خواهد بود.
دکتر علیرضا فرجی افزود: در سفر رییس جمهور در سال گذشته به استان اصفهان ۵۴۰ میلیارد تومان به توسعه طرح‌های زیرساختی فناوری و دانش بنیان استان اصفهان تخصیص یافته که بخشی از آن برای ایجاد زیرساخت‌های لازم پارک کاشان ازجمله تسطیح، زیرسازی، جاده سازی، فضای سبز و تاسیسات زیرساختی پارک در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه در مجموع دانشگاه کاشان ۱۰۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری اختصاص خواهد داد که در چند مرحله به شرکت‌های دانش بنیان متقاضی زمین واگذار می‌شود گفت:در مرحله نخست، اقدام لازم برای واگذاری ۲۵ هکتار زمین در حال انجام است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه اولویت ما در واگذاری زمین، شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اسانس، فرش و معماری صنایع دستی است افزود:  واگذاری زمین‌ها به مدت ۵۰ سال می‌باشد، این مدت تا ۱۰۰ سال قابل تمدید است.

فرجی گفت:استقرار شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در کنار یکدیگر یک سایت ویژه دانش بنیان ایجاد می‌کند و از معافیت‌های مالیاتی بهره مند می‌شوند.


او بیان کرد: این پارک، تاکنون به ۲۰۰ واحد فناور، دانش بنیان و خلاق به طور مستقیم و غیرمستقیم خدمات ارائه کرده و به ۱۰۰ واحدی که در این مرکز و مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌های منطقه فعال هستند به طور مستقیم خدمات ارائه می‌کنند.

فرجی گفت:ماموریت ملی این پارک حمایت از واحد‌های فناور فعال در قالب ۵ باغ فناوری گلاب و اسانس و گیاهان دارویی، فرش، معماری و صنایع دستی، نجوم و گردشگری و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق است، اما از سایر شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه‌های صنعت و خدمات نیز حمایت می‌کند.

پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در سال ۱۳۹۷ با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و حدود یک سال است که مستقل شده و تاکنون به طور مستقیم و غیرمستقیم به ۲۰۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق خدمات ارائه کرده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.