لرستان غرق در شادی میلاد امام رضا (ع)

مردم ولایتمدار لرستان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) با آذین بندی خیابان‌ها و معابر، حضور در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، پخش شربت، شیرینی و نذری، فضای شهر را غرق در نور و سرور کرده اند.

 مردم استان لرستان از دیرباز به مردمی ولایتمدار و مذهبی شناخته می‌شوند که اعیاد، روز‌ها و مناسبت‌های مذهبی نزد آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و همیشه به بهترین نحو ممکن این ایام را پاس داشته اند.

مردم این استان از چندروز گذشته با آذین بندی خیابان ها، معابر و کوچه‌ها به استقبال میلاد امام مهربانی‌ها رفته اند و شب گذشته و امروز جشن و شادی‌های آن‌ها به اوج رسیده است به نحوی که در گوشه و کنار شهر‌ها و روستا‌های لرستان این روز عزیز را گرامی داشته اند.

حسینیه‌ها و مساجد لرستان از شب گذشته تا به امروز میزبان عاشقانی بودند که با حضور خود در این اماکن مذهبی و قرائت دعای کمیل، تلاوت قرآن و مولودی خوانی، ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را گرامی داشتند.

جوانان لرستان امسال نیز گوی سبقت را ربوده و با برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در گوشه و کنار شهر‌ها به استقبال این روز عزیز رفتند و با پخش شربت، شیرینی و نذری و پخش شعر‌های حماسی از بلندگوی ایستگاه‌های صلواتی بر شور و اشتیاق مردم برای جشن و شادی ولادت ضامن آهو افزودند.

در جای جای شهر و روستا‌ها سفره‌های نذری و احسان گشوده شده است و مداحان و شاعران مذهبی لرستان نیز در حسینیه ها، تکایا و مساجد با قرائت اشعار مذهبی خود و مولودی خوانی بر شور و حرارت مراسم جشن و شادی میلاد امام رضا (ع) افزوده اند.

موکب‌ها پای کار آمده اند و با پخش نذری و گستردن بساط چای، شربت و شیرینی و قهوه، اوج ارادت خود را به ساحت مقدس شمس الشموس به نمایش گذاشته اند تا نشان دهند که مردم لرستان همچنان ولایی و در دوست داشتن اهل بیت (ع) کم نظیر هستند.

 

برچسب ها: ولادت ، امام رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.