عشقی گفت: هر شرکتی بخواهد خودرو در بورس کالا عرضه کند مانعی نمی بینیم و از نظر سازمان بورس مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

آقای مجید عشقی گفت: اتفاقات سال ۹۹ تجربه و درس‌های فراوانی به سهامداران و سیاست‌گذاران حوزه بورس داد. در‌ گذشته سهامداران فرآیندهای طولانی را طی می‌کردند و زیرساخت‌ها توسعه چندانی نداشت؛ با تجربیات سال ۹۹ سعی در بهبود زیرساخت‌ها و سامانه‌های معاملات و پس از معاملات داشته ایم. مراقبت از نحوه سرمایه‌گذاری و ابزارهای مختلف برای ثبات سرمایه یکی از اولویت‌های سازمان بورس است و استراتژی‌های فعلی به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشنه نیست.

او افزود: همه تلاش ما این است که بازار ثانویه نیز رونق خوبی داشته باشد. انحراف‌هایی در بحث بازارگردانی ایجاد شده بود که مورد انتظار نبود. صندوق‌ها و بازارگردان با توجه به دستورالعملی که دارند اگر دخالت بی جا در بازار اتفاق نیفتد، بازار مسیر خودش را طی خواهد کرد.

او افزود: بازار از منظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد. بازار مسیر خود را طی خواهد کرد. این روزها آمار تولید و فروش یک ماهه و دو ماهه شرکت‌ها با عدد رقم‌های بورس کالا، مطلوب است.حتی اگر کاهش نرخ دلار را داشته باشیم، روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت. امیدواریم سودآوری شرکت‌ها مناسب باشد. همه تلاشمان را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکت‌ها خواهیم کرد.

عشقی گفت: عرضه خودرو در بورس کالا تصمیم خود شرکت ها است هر شرکتی بخواهد خودرو در بورس عرضه کند مانعی نمی بینیم از نظر سازمان بورس مشکلی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد. دغدغه‌های ما در خصوص خودرو این است که حق سهامداران رعایت شود از بخش های مختلف پیگیر آن هستیم.

او ادامه داد: انتظار داریم قیمت ها متناسب با تورم اصلاح شود و شرکت ها با زیان خودروی خود را به فروش نرسانند.

رئیس سازمان بورس در خصوص قیمت گذاری دستوری گفت: طبیعتا وظیفه سازمان بورس پیگیری قیمت گذاری دستوری نیست ولی با توجه به این که بحث قیمت گذاری دستوری شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد برای همین موارد پیگیری می شود. قیمت گذاری به نفع هیچ کسی نیست و باعث کاهش عرضه کالا می شود در دولت های مختلف این تجربه را داشته ایم.

او افزود: نماد های متعددی بازگشایی شدند. بستن نماد راه حل مشکلات بنگاه های اقتصادی نیست و امید است هیچ نمادی در بلند مدت بسته نباشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
چجوری ارزون میشه وقتی ایرانخودرو هنوز سفارش تارا دستی اسفند . فروردین ،اردیبهشت ، خرداد چهارماه رو تحویل نداده و پول تکمیل وجه هم گرفته و فاکتور نمیکنه . لطفا پیگیری کنید اینجوری عرضه قطره چکانی باعث گرون شدن میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
کشوری که قدرت اول منطقه است مردمش باید خودرو دست دوم کشورهای دیگه سوار بشه. چه شکوه و جلالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
شما راست میگین و ماهم باور کردیم .پس چرا دارو کمیابه یا نایابه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه سهامداران خودرو بعد از ۴ سال هنوز هم از خرید سهام خودرو در ضرر هستند در حالی که دلالان با خرید محصولات خودرو سرمایشون چندین برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
گلایه ما سهامداران عدم تناسب شاخص با بسیاری از سهام هاست الان با وجود سقف شکنی شاخص چرا باید بسیاری از سهام ها با سقف قبلی فاصله معنا داری داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
برا یه عده خوبه
خودروهای که در طرح یکپارچه اول فروختید حالا بدید
تا بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
تصمیمات لحظه ای بدون توجه به سهامداران خرد
بورس داشت رشد میکرد با اون نامه شوارای رقابتِ نادان
اعتمادی که داشت شکل میگرفت دوباره آسیب دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
اولا که بهتر است صادرات و واردات آزاد باشد و هر کس نمیتواند رقابت کند کنار برود،دوما اگر لازم است ما از لحاظ استراتژی سیاسی، توانایی تولید داشته باشیم،بهتر است به صورت آماده باش وتولید محدود نمونه عمل کنیم وسعی در توان رقابت پیدا کردن.ودر حالت فعلی که قیمت بازار وکارخانه فرق دارد،عادلانه اینست که مابه تفاوتش را بین همه تقسیم کنند نه اینکه عده کمی سود هنگفت ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
اصلا خوده همین کار که یک کالا مثله ماشین رو میبرید توی بورس و سرش بورس بازی راه میندازید خودش بزرگترین مشکله. بعد با افتخار میاید تیتر میزنید که :
" رئیس سازمان بورس:
هیچ مانعی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد "

بشینید با خودتون کمی فکر کنید که چی به سره این مردم و مملکت دارید میارید با این کارهاتون. لابد دو روزه دیگه مردم باید برای زنده موندن هم برن نونه سره سفرشونم از بورس با قیمته رقابتی بخرن.
United States of America
ایرانی
۱۶:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
ما میگیم این شرکتهای زیان ده را از بورس اخراج کنید دوباره باند بازیها با آمدن ورفتن خرید وفروش بورس بورس را هر روز دچار بحران کرده وبا ریزشهای این اخبار سرمایه گزاران را متضرر کنند ما سودی نخواستیم شر نرسانند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
عرضه خودرو در بورس،یعنی پدرسوختگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
اصلا یکی از دلایلی که منجر به استیضاح و عزل وزیر صمت شد ،همین برنامه عرضه خودرو در بورس و کشف قیمت !!!! بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
فرایند خرید و فروش سهام و خودرو و کالا رو ساده کنید لطفا . انگار هفت خانه رستم هستش چه خبره اخه اینقد پیچیده و سخت کردینش سجام باز کن کار گزاری انتخاب کن پول بلوکه کن و مدارک فلان کار و شماره حساب فلان بانک و غیره.....سادگی مساوی بورس موفق و پربازده......مثلا ...کاربر احراز هویت کنه بره تو یک سایت یا برنامه ساده و شفاف معامله کنه والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
چقدر ساده ای ؟ اگه این کارو انجام بدن پس از کجا میتونن ۹۰هزار میلیارد تومان مردم رو تو حساب خودشون بلوکه کنن تا ماهی ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان سودشو بتونن بین خودشون تقسیم کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۴:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
در تمام کشورهای دنیا خودرو تنها چیزیست که مردم می‌تواند راحت از آن استفاده کنن هرکسی با هر سطحی اقتصادی می‌تواند یکخودروی استاندارد و مرقون بصرفه تهیه کند ولی برعکس کشور ما برای خرید خودرو از هفت خان رستم باید گذشت واقعا چرا مردم کره جنوبی البته از این کشور بعنوان مثل استفاده کردم خرید خودرو اینقدر راحت وبدون مشکل است ولی درکشور ما اینقدر سخته چرا یکنفر یکبار برای همیشه جواب درستی به ملت نمیده آخه ماچرا باید درکشور آقای که داری درمورد بورس موفق درکشور حرف میزنی چرا از خورد خوراک تا پوشاک خودرو آخه از هرچیزی که بگم درکشور مشکل داریم تو درمورد بورس بدونه مشکل درکشور حرف میزنی وای اگه خبرها را نخونی نمیشه اگر بخونی آدم دیوانه میشه روانی میشه .واقعا" متاسفم متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
ما جزء کشورهای دنیا نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
با این بورس پدر ملت را در آوردی خودرو را گران کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
تصمیمات جزیره ای و هر کی برای خودش.
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۳:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
√✓تولید انبوه خودرو
√✓افزایش قطب‌های خودروساز
√✓رسیدن به تولید ده ملیون در سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
عرض خودرو در بورس مزایده هست چون کالای نهایی هست.. مزایده یعنی هر چی گرونتر بهتر. کدوم کشور همچین چیزی وجود دارد یه نمونه بیارید. چه کسی از خودرو سازی انحصاری حمایت می کند..؟؟؟ بازرسان کجا هستند
آخرین اخبار