اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ امنیت مخازن سؤالات آزمون سراسری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برگزاری آزمون‌های دقیق و مطمئن موجب ارتقای عدالت آموزشی و حفظ حقوق عامه می‌شود.

عبدالرسول پورعباس با اشاره به نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: این آزمون ۱۴ و ۱۵ تیر سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود و بیشترین شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری نوبت دوم از استان تهران هستند و فقط در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد داوطلبان زن نسبت به مرد کمتر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: امسال داوطلبان آزمون سراسری دو فرصت مساوی در دو آزمون جداگانه برای ورود به دانشگاه‌های کشور دارند و فرقی بین آزمون دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ نیست و برای داوطلب امکان شرکت در یک یا هر ۲ نوبت آزمون فراهم شده است.

وی با اشاره به این که در آزمون سال جاری نمرات سال آخر دانش آموزان در نمره کل آزمون سراسری آن‌ها تأثیر قطعی می‌گذارد، گفت: در برگزاری آزمون سراسری و آزمون‌هایی که در سوابق تحصیلی داوطلب مؤثر است باید آزمون‌های دقیق و مطمئن برگزار شود تا عدالت آموزشی بیش از گذشته برقرار شود و حقوق عامه نیز حفظ شود. آزمون‌های سراسری موضوعی ملی هستند و تمام دستگاه‌های ذیربط لازم است در برگزاری این آزمون به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در خصوص حفظ سلامت آزمون سراسری به تمامی داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها اطمینان کامل می‌دهیم که تمامی تدابیر و تمهیدات لازم برای حفظ امنیت مخازن سؤالات و برگزاری آزمون اندیشیده شده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار