تخم مرغ ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به کاهش تقاضا و مازاد تولید، هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

آقای حمیدرضا کاشانی از کاهش چشمگیر قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری به کمتر از ۳۰ هزارتومان رسیده است که براین اساس ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و افت چشمگیر قیمت تخم مرغ، نامه نگاری های متعددی با وزارت جهاد پیرامون خرید و ذخیره سازی محصول شده چراکه زیان کنونی برای مرغدار غیرقابل تحمل است که با استمرار این روند حذف گله ها به سرعت اتفاق می افتد.

کاشانی ادامه داد: نرخ کنونی یک شانه ۱.۸۰۰ گرمی درب واحد مرغداری ۵۷ تا ۵۸ هزارتومان  و هر شانه تخم مرغ بسته بندی در فروشگاه های زنجیره ای ۹۷ تا ۹۸ هزارتومان است که با این وجود نرخ کنونی تخم مرغ از مصوب ۲ سال قبل هم پایین تر است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن کاهش مصرف در فصل گرما و افزایش تولید بنابه دستور وزارت جهاد را از علل اصلی افت قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه جایگزینی گله ها کار بسیار سختی است و در نیمه دوم سال به تخم مرغ نیاز داریم، لذا دولت باید مقداری ذخیره سازی کند تا قیمت تخم مرغ افزایش یابد‌

او تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که بدلیل کاهش تقاضا در بازارهای هدف تنها ۱۰۰ تن از این‌میزان صادر می شود که برای خروج از بحران فعلی نیاز است که حداقل ۱۰ هزارتن تخم مرغ خریداری و ذخیره شود.

کاشانی گفت: با توجه به شرایط کنونی قیمت تخم مرغ درب مرغداری، هرکیلو تخم مرغ درمیادین برای مصرف کننده ۴۶ هزارتومان معادل ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار