توزیع روزانه حدود ۲۸۰ تن مرغ گرم در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در تأمین مرغ گرم وجود ندارد، گفت: روزانه بین ۱۸۰ تا۲۸۰ تن مرغ گرم در استان توزیع می‌شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: به دلایل مختلفی در برهه‌ای از زمان به مدت ۱۰ روز مرغداران اقدام به جوجه ریزی نکردند، اما با این وجود دولت و جهادکشاورزی توانست وضعیت بازار را مدیریت کند تا هیچ روزی بازار بدون مرغ نباشد بطوریکه برخی جوجه‌ها در سن ۲۸ روزگی برای تأمین نیاز بازار کشتار شدند.

وی اضافه کرد: در روز ۱۲ فروردین که ادعا می‌شد مرغ در بازار کمیاب شده، ۶۷۰ تن مرغ توزیع و حتی در برهه‌ای برای تنظیم بازار ۲۰۰ تن مرغ از ترکیه نیز وارد استان شد.

شهبازی گفت: از نخستین روز‌های سال هیچگونه کمبودی در بازار مرغ وجود نداشته و روزانه ۲۴۰ تن مرغ گرم و ۷۰ تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع شده است.

وی در خصوص علت تشکیل صف مرغ در برخی نقاط شهر هم گفت: عطش بازار و اختلاف قیمت‌ها از دلایل عمده تشکیل صف مرغ در بازار بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در ادامه گفت: کمبود نهاده‌های دامی و پرداخت نکردن تسهیلات بانکی برای خرید مرغ و جوجه برای مرغداران از جمله مشکلات مرغداران استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.