حفر ۱۲ حلقه چاه برای مقابله با تنش آبی در خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از حفر ۱۲ حلقه چاه و مخزن ذخیره آب برای مقابله با تنش آبی در خراسان جنوبی خبر داد.

دوستی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا وسیما خراسان جنوبی گفت:در ۵ شهر طبس، قاین، بیرجند ، نهبندان و آرین شهر تنش آبی داریم که اقداماتی از جمله حفر چاه و ساخت مخزن ذخیره آب برای مقابله با آن انجام شده است.

وی افزود: در شهرستان طبس برای جبران ظرفیت کم آبی در سد نهرین ، ۸ حلقه چاه احداث شد که ۴ حلقه وارد مدار شده و تا ۱۰ روز آینده ۲ حلقه چاه دیگر هم وارد مدار می‌شود .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در بیرجند هم با توجه به گستردگی تنش آبی ، ساخت مخزن ۱۰ هزار لیتری و حفر یک حلقه چاه از مهمترین اقدامات برای رفع تنش آبی است.

وی افزود: در آرین شهر با توجه به خشک شدن چاه های روستاهای اطراف ، باید از ظرفیت شهر برای جبران کم آبی در روستا‌ها استفاده کنیم که به طرح کلان و میان مدتی برای رفع تنش آبی این شهر نیاز داریم.

دوستی گفت: در نهبندان هم حفر و تجهیز یک حلقه چاه انجام شد که ۲۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تولید اضافه شد همچنین با مهندسی مجددی که روی چاه ها انجام شد ظرفیت مازاد و قابل توجهی را بدست آوریم و ظرفیت آبی ۳ سال را افزایش دادیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در قاین هم ۲ حلقه چاه جدید حفر شد که به زودی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دوستی بیان کرد: تنش آبی در ۱۷ مجتمع روستایی به دلیل مصارف غیر مجاز  روی داد که با پایش در برخی از روستا‌ها ۷ انشعاب غیر مجاز شناسایی شد و این روستاها به پایداری آبرسانی رسید و تاثیر به سزایی در رفع تنش آبی داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۸۸ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شد گفت :  در سال گذشته هم ۲۸۸ فقره انشعاب غیر مجاز در خراسان جنوبی شناسایی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد:پیش بینی می کنیم ۶ هزار انشعاب غیر مجاز در استان وجود داشته باشد که هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز در شهر‌ها و ۴ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز در روستا‌ها است که امیدواریم با قطعی این انشعابات به رفع تنش آبی کمک کنیم و برای مدیریت مصرف آب برخورد جدی با خاطیان در دستور کار است.

برچسب ها: انشعابات آب ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.