۱۵۴۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان نصب می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۵ هزار پنل خورشیدی ۵ کیلو واتی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

  محمد کرمی ظهر امروز در نشست با مدیرکل و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بر اجرای پروژه سامانه خورشیدی برای خانواده‌های تحت پوشش در زمان تعیین شده تاکید کرد و اظهار داشت: تاخیر و یا عدم همکاری دستگاه‌های مرتبط برای اجرای سامانه‌های خورشیدی به هیچ وجه پذیرفته نیست و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری در این پروژه و اجرای آن در زمان مقرر هستند.

 وی تاکید کرد: شبکه توزیع برق نیز به عنوان مشاور و ناظر اجرا، باید اقدامات لازم برای اجرای سریع و نظارت بر کیفیت طرح را داشته باشد.

 استاندار گفت: سیستان و بلوچستان به لحاظ اجرای نیروگاه‌های خورشیدی بهترین شرایط را دارد و در کشور بهترین راندمان پنل‌های خورشیدی مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی تاکید کرد: اجرای پنل‌های خورشیدی برای خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد، گام موثری در جهت خودکفایی و توانمندی آنهاست و باید تلاش شود تا هر روز با توانمند ساختن این خانوار‌ها از آمار افراد تحت پوشش کاسته شود.

 کرمی به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود:استان سیستان و بلوچستان در آینده نه چندان دور، دروازه صادرات و واردات کشور خواهد شد و باید شرایطی را فراهم کنیم تا این موضوع هر چه زودتر عملی شود.

بنابر این طرح تعداد ۱۵ هزار و ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی توسط کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) برای خانواده‌های تحت پوشش، از محل منابع کمیته امداد استان در بانک رسالت و با مشاوره و نظارت شرکت توزیع برق در سطح استان اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار