ملی‌پوش تکواندو: کسب سهمیه المپیک غیرممکن نیست/ بی‌تجربگی فینال را از من گرفت

ملی‌پوش تکواندو با بیان اینکه به تجربه حریف و جوانی خودش در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جهانی باخته، گفت: کسب سهمیه المپیک پاریس از طریق رنکینگ سیستم برایم غیر ممکن نیست.

متین رضایی که به تازگی در مسابقات جهانی تکواندو در باکو به مدال برنز دست یافت اظهار داشت: از رده سنی نونهالان افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارم و اکنون جوان‌ترین عضو تیم ملی بزرگسالان هستم.

وی افزود: باتوجه به مشکلاتی که برای دو نفر از ملی‌پوشان رخ داد، با صلاحدید کادر فنی به عنوان نماینده ایران در وزن ۶۸ کیلوگرم اعزام شدم. من در وزن ۶۳ کیلوگرم بازی می‌کنم، اما برای جهانی به یک وزن بالاتر آمدم.

رضایی عنوان کرد: شرایط تیم ملی خیلی خوب بود، اما مشکلاتی (دوپینگ) که برای دو بازیکن ایجاد شد، روی تیم تاثیر گذاشت و تا حدودی تمرکزمان را از دست دادیم.

وی گفت: به طور مرتب در اردو بودم و آمادگی‌ام مناسبی داشتم. خدا رو شکر توانستم در جهانی به مدال برنز دست یابم.

ملی‌پوش جوان تکواندو ایران در خصوص شکست در مبارزه نیمه‌نهایی برابر حریف انگلیسی، تصریح کرد: در راند نخست از حریف پیش بودم و در ثانیه‌های پایانی غافلگیر شدم. در راند دوم نیز نماینده انگلیس که مدال المپیک و چهار نشان جهانی را در کارنامه دارد از تجربه‌اش استفاده کرد. در واقع من به جوانی‌ام باختم.

رضایی در مورد شرایط کسب سهمیه المپیک پاریس، گفت: با توجه طلای جهانی و آسیایی رده نوجوانان و برنز جهانی بزرگسالان، اکنون در رده دوزادهم رنکینگ سیستم هستم. برای کسب سهمیه المپیک از رنکینگ باید در بین پنج نفر باشم. کار سختی است، اما غیر ممکن نیست.

وی بیان کرد: اکنون رنکینگ خوبی دارم و بازی‌های آسیایی و چند جایزه بزرگ هم در پیش است که با موفقیت در آن‌ها می‌توانم به المپیک برسم. اگر نشد، آن وقت مسابقات قاره‌ای را داریم تا از این طریق به سهمیه المپیک برسیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که چقدر به حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو امیدوار است، توضیح داد: ترکیب تیم ملی مشخص نیست، اما با توجه به کم بودن بازیکنان اوزان ۶۳ و ۶۸ کیلوگرم، امید زیادی به اعزام دارم. قبل از هانگژو نیز، جایزه بزرگ پاریس برگزار می‌شود که می‌توانم با موفقیت در آن، وضعیتم در رنکینگ را بهبود ببخشم.ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار