دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : ۹۹/۸ اوراق قضایی از طریق سامانه ثنا و بصورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رویکرد دستگاه قضا استفاده هرچه بهتر و بیشتر از ظرفیت الکترونیک است گفت : در حال حاضر داردرسی‌های الکترونیک در برخی از دادگاه‌ها و محاکم حقوقی اجرا می‌شود.

شهرام کرمی افزود: بسیاری از اظهارات و دفاعیات متهمین و محکومین از طریق الکترونیک اخذ می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، کشف جرم، تعقیب متهمین، تحقیق و اجرای احکام را از وظایف دادسرای هر شهر و استان دانست و گفت: در استان کرمانشاه ۱۹ حوزه قضایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در شعب تحقیق ۴۶ هزار پرونده یکتا به دادسرای مرکز استان ارجاع داده شد گفت: خروجی پرونده‌ها هم تقریبا به همین اندازه بوده است.

کرمی با بیان اینکه نظارت بر ضابطین از وظایف دادستان است گفت: ۲۵۲ فقره بازرسی از ضابطین در شهرستان کرمانشاه طی سال گذشته انجام شد و ۱۵۰۰ نفر از ضابطین در دادسرای کرمانشاه آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه حفظ نظم و امنیت جامعه را یکی از مهمترین وظایف دادسرا عنوان کرد و گفت: دادسرای کرمانشاه با مخلان نظم و امنیت به شدت و قانونی برخورد می‌کند.

وی رویکرد دستگاه قضا بطور عام را کاهش آمار جمعیت کیفری عنوان کرد و افزود: برای جرائم خردتر زندان نمیتواند عامل بازدارنده و متناسب با جرم باشد.

کرمی در خصوص نبود پارکینگ مناسب در محدوده پارکینگ شهرداری کرمانشاه گفت: این مشکل ناشی از مهندسی شهری است و از حیث حقوق عامه مورد پیگیری و رصد است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.