مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۹ هزار و ۸۰۰ نفر برای شرکت در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان (سمپاد) در این استان در پایه‌های هفتم و دهم ثبت‌نام کردند.

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این آزمون با حضور بیش از هفت هزار و ۱۰۰ دانش آموز داوطلب برای ورود به پایه هفتم امروز و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز داوطلب برای ورود به پایه دهم تحصیلی امروز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۷ حوزه امتحانی در زمینه برگزاری آزمون پایه دهم آماده‌سازی شده و در ۹ منطقه آموزشی این آزمون برگزار می‌شود که خوی و ارومیه بیشترین تعداد شرکت کننده را دارا هستند.

مطهری ادامه داد: در زمینه آزمون ورودی پایه هفتم نیز ۱۰ منطقه آموزشی مشارکت دارند و ۳۳ حوزه فعال سازی شده که ارومیه، خوی و بوکان بیشترین تعداد داوطلبان را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی همچنین گفت: عوامل اجرایی و روسای حوزه اجرا باید فعال و دارای مهارت‌های بالایی در این زمینه باشند، چون اگر رئیس حوزه قاطع، عادل و خبره باشد تمامی فرایند برگزاری تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به تغییرات اخیر در نحوه ورود به مدارس استعداد‌های درخشان گفت: استعداد‌های ذاتی افراد در این آزمون‌ها سنجیده می‌شود، ولی داشتن مهارت تحلیل ذهنی در افراد بیشتر مدنظر است.

مطهری تاکید کرد: نظارت بعد دیگری است که در این آزمون‌ها باید به آن توجه کرد و برنامه نظارتی قبل از اجرا و در حین اجرای آزمون به صورت جدی لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.