توربین ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز پس از نصب پره‌های ساخته شده در فردیس دوباره به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: توربین واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه در اوایل اسفندماه سال گذشته از ناحیه پره‌های استیج ۲۷و‌۲۸و ۲۹ دچار شکستگی و آسیب‌های جدی شد که برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر این واحد تولید برق از مدار خارج شد. 
مرادی گفت: پره‌های این نوع توربین‌ها فشار ۲۴۰ اتمسفری و حرارت ۵۴۰ درجه سانتیگرادی را تحمل می‌کنند که دارای جنس، ساختار فنی و تکنولوژی خاصی هستند که تاکنون در کشور‌های بلوک شرق تولید می‌شدند.
وی افزود: اعتماد به سازندگان ایرانی و قطع کامل وابستگی به سایر کشور‌ها موجب شد که ساخت و تعویض این پره‌ها به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران واگذار شود که ما هم پس از نصب و اجرای تنظیمات تخصصی توانستیم با موفقیت این واحد تولید برق را راه اندازی و مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل نماییم.
مرادی با اشاره به آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق در جنوب کشور گفت: خرید و انتقال این نوع پره‌ها با توجه به شرایط تحریمی، قیمت هنگفت و مراحل زمانی تامین آن‌ها باعث عدم راه اندازی بموقع این واحد نیروگاهی می‌شد که احتمالا بیش از ۸ ماه بطول می‌انجامید در حالی که مراحل ساخت، نصب و راه اندازی این واحد نیروگاهی با تکیه بر دانش و تخصص ایرانی حدود ۳ ماه طول کشید.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران جلوگیری از خروج ۶۰۰ هزار یورویی ارز از کشور (حدود ۳۶ میلیارد تومان)، حمایت و تکیه بر توانمندی ایرانی، کاهش زمان تعمیرات و راه اندازی سریعتر این واحد ۳۱۵ مگاواتی را مهمترین دستاورد این طرح دانست و گفت: این پره‌ها از صفر تا صد بدون نیاز به شرکت خارجی تولید شد و این شرکت که تا کنون فقط کار تعمیرات انجام می‌داد حالا به فناوری تولید هم مجهز شده است و با دستیابی به این فناوری ایران به عنوان نخستین کشور منطقه در این حوزه شناخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار