کشت چغندرقند در ۸۴۲ هکتار از مزارع کشاورزی قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون در سطح ۸۴۲ هکتار از مزارع کشاورزی استان چغندرقند کشت شده است.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی کرد: بیش از ۴۱ هزار تن چغندر قند از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی ارقام عمده کشت شده این محصول را؛ پوما، دوروتی، بتاسید، ایزابلا و پیرولا ذکر کرد.

جلیلوند به اهمیت کشت محصول راهبردی چغندر قند و بستر مناسب استان قزوین برای کشت این محصول اشاره کرد و افزود: بیشترین سطح زیرکشت مربوط به شهرستان بوئین زهرا با ۲۴۴هکتار است.

به گفته وی؛ تاکنون قرارداد کشت این محصول با ۲۲۶ پیمانکار در سطح ۹۳۷ هکتار در استان منعقد شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه چغندرقند جزو محصولات اساسی در برنامه الگوی کشت استان محسوب می‌شود، یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی را افزایش سطح زیرکشت این محصول اعلام کرد.

وی  افزود: در راستای اجرای مطلوب‌تر برنامه‌های ابلاغی، تشویق و ترغیب کشاورزان به توسعه کشت محصولات راهبردی و دستیابی به توسعه پایدار، تفاهم نامه‌ای بر اساس سطح ابلاغی محصول چغندر قند به استان بین سازمان جهاد کشاورزی و کارخانه قند استان منعقد شده تا این کارخانه با تامین اعتباری مواردی از جمله نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز اعم از بذر، کود‌های شیمیایی و سموم و بیمه مزارع، کشاورزان را در راستای کشت پر هزینه این محصول راهبردی حمایت کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از آنجایی که ۶۰ درصد قند و شکر تولیدی در کشور وابسته به چغندرقند است، بنابراین افزایش تولید این محصول می‌تواند نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه، عدم وابستگی به واردات این محصول و اشتغال زایی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار