مدیر اداره بهزیستی شهرستان مشهد گفت:در زمان حاضر بیش از ۶۰۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۳۰ مرکز شبانه‌روزی برای ترک اعتیاد داوطلبانه و ۱۷ مرکز ترک اجباری برای معتادان متجاهر فعالیت دارد و ۶ هزار معتاد در مراکز شبانه‌روزی ترک اعتیاد مشهد نگهداری می‌شوند.

جواد بهنام روز شنبه در حاشیه افتتاح کانون یاریگران روستا در روستای مهدی آباد شهرستان مشهد گفت: طرح یاریگران روستا از امروز به مدت سه سال اجرا می‌شود و در قالب آن ۳۰درصد روستا‌های شهرستان مشهد در سال اول تحت پوشش طرح‌های اجتماعی ضداعتیاد قرار می‌گیرد.

او افزود: ۵۵ درصد از دلایل طلاق در کشور به‌خاطر اعتیاد است و در کنار آن انواع بزهکاری و آسیب‌ها و جرائم نیز بی تاثیر نیست.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی در کشور تولید می‌شود و به رغم خطرات جبران ناپذیر مواد مخدر صنعتی متاسفانه ضریب نفوذ مصرف مواد صنعتی هم بسیار بالاست.

محمدحسین صالحی افزود: امروز بسیاری از مواد مخدر صنعتی در شکل دارو تولید و عرضه می‌شود و در اشکال مختلف به فروش می‌رود.

وی ادامه داد:طرح‌های یاریگران زندگی پیشتر در حوزه‌های دانش آموزی، دانشجویی و خانواده فعال بوده است و اکنون به حوزه روستا‌ها ورود کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی استانداری خراسان رضوی هم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی، مسیر پیشرفت هموارتر و افتخارات متعددی به کوشش مردم انقلابی و جوانان این مرز و بوم حاصل شد و دشمنان با آگاهی از این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها، دست از سر جوانان برنمی‌دارند و یکی از حربه‌های مهم آنان، نفوذ و گسترش مواد مخدر در کشور است تا فعالیت جوانانمان را با این بلای خانمان سوز کُند کنند.

سید هادی طباطبایی افزود: متاسفانه جریان مافیای مواد مخدر برای آلوده کردن سنین مختلف جامعه به اعتیاد در مرز‌های خراسان رضوی نفوذ کرده است و هرساله تعدادی از جوانان نیروی انتظامی و مرزبان کشور در مبارزه با مافیای مواد مخدر در مرز‌های کشور به شهادت می‌رسند تا از آسیب اجتماعی این مافیا به کشور و خانواده‌ها به ویژه جوانان جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.