آیین اطعام علوی در عید غدیر و توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذا در استان زنجان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اطعام علوی یکی از مهمترین این برنامه‌های ویژه عید غدیر و دهه ولایت است که طی آن ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط ایستگاه‌های صلواتی، مواکب و گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.

بهزاد طارمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ضمن اعلام ویژه برنامه‌های دهه ولایت در استان زنجان، اظهار داشت: برگزاری جلسات هماهنگی و پیش‌بینی برنامه‌ها از دو ماه گذشته آغاز شده و بر مردمی‌سازی برنامه‌ها از طریق مساجد و گروه‌های مردمی به طور ویژه و هیئت‌ها، گروه‌های جهادی و بسیج تاکید مضاعف شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان راه اندازی پویش «عهد اخوت» میان مردم مومن و خداجو در محلات و مساجد سطح استان را یکی از برنامه‌های ویژه برشمرد و افزود: توزیع نان صلواتی با هماهنگی تعدادی از نانوایی‌های منتخب شهرها، کمک‌های مؤمنانه و اطعام مستمندان و فقرا از دیگر برنامه‌های اصلی مساجد، هیات‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی در روز عید سعید غدیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مساجد، محلات و معابر عمومی با همکاری اقشار مختلف مردم، آذین‌بندی معابر و محلات و ادارات و خیابان‌ها از جمله برنامه های دهه ولایت است ادامه داد: انجام تزیینات شهری و روستایی، گشودن سفره‌های عیدانه به مناسبت عید سعید غدیر در منازل با محوریت کودکان و نوجوانان نیز در این روز مبارک اجرا می‌شود.

طارمی خاطرنشان کرد: تجلیل و تکریم و بازدید از سادات معزز در سراسر استان، برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری جشنواره‌های تخفیف کالا از سوی اصناف و اعزام مبلغان غدیر به روستا‌ها و دهستان‌های فاقد روحانی مستقر، برگزاری برنامه‌های شبی با قرآن با محوریت تلاوت و تفسیر آیات ولایت و برگزاری مسابقات کتابخوانی، فرهنگی ، هنری و ورزشی و تاکید بر عمل و سنت هدیه دادن و صله ارحام، … از مهمترین برنامه‌های استانی عید غدیر است.

وی افزود: اطعام علوی یکی از مهمترین این برنامه‌ها است که طی آن ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط ایستگاه‌های صلواتی، مواکب و گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دیگر برنامه مد نظر جشن نگین ولایت است، گفت: این برنامه توسط مساجد، کانون‌ها و هیئات به صورت محله‌ای برگزار می‌شود که در این راستا ۳۰۰ جشن پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: برنامه دیگر مواسات علوی است که با وجود کاهش کرونا، اما هنوز توسط گروه‌های جهادی در حال اجرا است و در قالب آن بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان تصریح کرد: ایستگاه‌های علوی دیگر برنامه‌ای است که در این قالب ۲۰ موکب برپا خواهد شد و اقدام به پخش نوا‌های علوی، پذیرایی فرهنگی و اطعام می‌کند.

بهزاد طارمی خاطرنشان کرد: دیدار با سادات برنامه دیگری است که در این قالب ۴۰ تجمع سادات به صورت منطقه‌ای و ۳ تجمع بزرگ سادات در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر هیئت های مذهبی و کانون‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی صورت گرفته تا عموم مردم ولایی استان نسبت به انجام مراسمات و برنامه‌های شاد به کاروان منادیان غدیر بپیوندند، تاکید کرد: هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی در راستای امر مردمی سازی و راهبری جریان غدیر لازم وضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.